Gå til innhold

Hvor lå Jesus (fiktiv eller ikke) politisk (med bibelen som kilde)?

Anbefalte innlegg

Jeg vil si autoritær kommunist -- det er førsteintrykket mitt i alle fall. :D

Vi får gå gjennom en politisk test når jeg kommer hjem fra jobb. Klokken er my... lit... eh...

Jeg vil gjerne ha litt bibel-sitater som har med Jesu' høyre/venstre og liberal/autoritær politiske indikatorer å gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus ba for sine disipler med tanke på den nøytrale holdning de skulle innta til denne verden. I en bønn til sin himmelske Far sa han angående sine trofaste apostler: «Jeg har gitt dem ditt ord, og verden har hatet dem fordi de ikke er av verden, liksom jeg ikke er av verden. Jeg ber ikke at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde. De er ikke av verden, liksom jeg ikke er av verden. Hellige dem i sannheten! ditt ord er sannhet.» (Johannes 17: 14—17) Jesu disipler måtte innta den samme nøytrale holdning til denne verdens politiske og militære stridigheter som Jesus inntok. Ettersom de ikke var noen del av denne verden, var det ikke deres oppgave å blande seg opp i denne verdens politiske anliggender og konflikter. I stedet for å ta del i denne verdens politikk og stridigheter skulle hans disipler bli helliget ved Guds sannhet, det vil si bli atskilt fra denne verden og gjort hellige for Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...