Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sende fil til en spesiell bruker

Anbefalte innlegg

Pga en VELDIG plagsom Firewall, kan jeg ikke sende filer med mIRC eller MSN, men samtidig, kan jeg bruke kazaa og DC... Vet noen hvordan jeg kan sende filer til en spesiell person?

samtidig: Noen som vet hvordan man skrur av Firewallen på Billion BIPAC 643? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg ruter(med modemet i Ngt) og får ikke motat filer over Mns. Å sende funker fint. Jeg har funnet ut at det greieste erå overføre over Dc++. Setter bare opp en liten midlertidig hubb, så funker det fint. Vet desverre ikke løsningen på ditt problem, men har du prøvd å finne ut hvilken porter Msn bruker på filsendinger/motak og prøvd å åpne og forwarde de i ruteren din?

Lenke til kommentar

Prøvd å søke på google etter løsningen på både portåpning i rutingen og hvilke porter MSN bruker. Burde ikke ta for lang tid.

Men et spørsmål, kan du bruke DC++ i active mode uten å ha forwarde porten 411 til din lokale IP? Eller kjører du bare passivemode?

Lenke til kommentar

Jeg kjører aktive mode. Med dc++ kan du selv bestemm porten du vil bruke, så bruker Cs porten jeg har forwardet(27015), og forwardet også en som jeg kan bruke til å sette opp hubben(27010). Men går jo greit i passive, men da må vennen din være aktive.

Lenke til kommentar
Selv har jeg ruter(med modemet i Ngt) og får ikke motat filer over Mns. Å sende funker fint. Jeg har funnet ut at det greieste erå overføre over Dc++. Setter bare opp en liten midlertidig hubb, så funker det fint. Vet desverre ikke løsningen på ditt problem, men har du prøvd å finne ut hvilken porter Msn bruker på filsendinger/motak og prøvd å åpne og forwarde de i ruteren din?

MSN bruker portene 6891 - 6900

For mer info se http://help.msn.com/EN_US/HelpWindow_msg.a...%20a%20topic%3A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...