Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fot-utslett, røde prikker

wamjdi

Anbefalte innlegg

Hei.

Kanskje ikke rette forum, men jeg har noen røde prikker som jeg ikke vet hva er... (tror jeg har fått i offentlig bad)

Noen som kan stille en "diagnose"? :)

Jeg merker ikke noe kløe eller ubehag... men jeg vil ikke ha dem der!

Se bilder vedlagt

Hilsen

wamjdi

nøkkelord: fot eksem sopp røde prikker

post-23304-1212796477_thumb.jpg

post-23304-1212796510_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det slik at det plutselig bare var der, eller har det utviklet seg gradvis? Er huden i de røde områdene tørr/skjellete? Har du hatt noe lignende før, kanskje på andre deler av kroppen? Er utslettet lokalisert bare fra ankelen og ned, og bare på den ene foten?

Siden du nevner offentlig bad: Var du i et rett før utslettet utviklet seg?

Vi kan jo og vente på vår dermatolog, mister Vaio. Han pleier å være flink med utslett og røde merker. :!:

Lenke til kommentar

Har liksom blomstret opp i varmen. Har nok litt tette sko, og blir litt svett på foten (Ikke gjennomvåt eller noe).

Huden er ikke tørr (normal) og skjeller ikke heller. Utslettene er bare lokalisert til innsiden og utsiden av foten, og noen på tærene. Begge føttene har det.

Vet ikke om jeg skal legge noen skyld på "Pirbadet" i Trondheim, men jeg merket det etter et besøk der (men dette er noen år siden) Kommer og går virker det som - som om varmen får noe til å vokse fram.

Hadde vært fint om noen eksperter kunne svare ja... Var på apotek, og fikk da ikke Lamisil siden damen ikke trodde det var fotsopp. Jeg fikk Hydrokortison ettersom jeg trolig har fått soleksem på hender, og det virket helt supert! :)

Har også smurt på foten, men ikke samme resultat der altså... de røde prikkene vil ikke bort.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

Ett innlegg er slettet.

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar
Har liksom blomstret opp i varmen. Har nok litt tette sko, og blir litt svett på foten (Ikke gjennomvåt eller noe).

Huden er ikke tørr (normal) og skjeller ikke heller. Utslettene er bare lokalisert til innsiden og utsiden av foten, og noen på tærene. Begge føttene har det.

Vet ikke om jeg skal legge noen skyld på "Pirbadet" i Trondheim, men jeg merket det etter et besøk der (men dette er noen år siden) Kommer og går virker det som - som om varmen får noe til å vokse fram.

Hadde vært fint om noen eksperter kunne svare ja... Var på apotek, og fikk da ikke Lamisil siden damen ikke trodde det var fotsopp. Jeg fikk Hydrokortison ettersom jeg trolig har fått soleksem på hender, og det virket helt supert! :)

Har også smurt på foten, men ikke samme resultat der altså... de røde prikkene vil ikke bort.

Jeg har forøvrig hatt det samme hele livet mitt (i hvertfall så lenge jeg kan huske). Det skjer bare på sommeren når det er varmt ute, men jeg får det også på hendene (men da bare når det er veldig varmt). I følge en lege jeg pratet med for mange år siden er det rett og slett en form for allergi. Det er rett og slett en reaksjon på kombinasjon av svette og varme.

Det beste tipset jeg har (som fungerer bra for meg) er å unngå klamme sko i størst mulig grad. Gå barfot i sandaler så ofte du kan, og på sokkelesten ellers. (Jeg tar f. eks. alltid av meg skoene når jeg sitter ved pulten på jobb.) Rett og slett unngå fotsvette og varme på beina mest mulig. Det beina dine trenger er rett og slett luft ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...