Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Glemt microgynon p-pille i uke 3 - Når er den sikker?

Gjest Jente16

Anbefalte innlegg

Gjest Jente16

Hei. :p

Jeg glemte den tredje siste tabletten på brettet mitt. Jeg fikk tatt pillen med en gang jeg kom på det. Tror det mer enn 12 timer siden jeg skulle tatt den.

I manualen til microgynon står det 2 alternativer for hva man skal gjøre ved glemt pille i uke 3. Jeg vil bruke denne:

"1. Ta siste glemte tablett så snart du husker det (selv om det innebærer at du tar to tabletter samtidig), og ta neste tablett til vanlig tid. Start på neste brett med en gang det påbegynte brettet er oppbrukt. Det skal med andre ord ikke gjøres noe opphold mellom brettene. Du vil sannsynligvis ikke få noen bortfallsblødning før du er ferdig med det andre brettet, men du kan oppleve småblødninger og gjennombruddsblødninger på dager du tar tabletter".

Microgynon Manual

Det er ikke nevnt noen plass om beskyttelsen er redusert. Må jeg vente i 7 dager eller er jeg så sikker som mulig?

+

Jeg synes det er litt skummelt med p piller. Burde jeg stole på pillen? Jeg er veldig redd for å bli gravid. Min mor vet om p pillene og jeg har brukt dem i 6 månder nå. Men av og til så slår tanken meg og det er voldsomt skremmende :/

Tusen takk for svar :):p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...