PMnormal Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Siden det å være "skrift-tro" er så i skuddet for tiden, så legger jeg inn et lite innlegg til støtte for den Gudommelige tro. Skrift-skepsis til side, her er min tolkning av Kopervik Kirke. 28mm-eren sitter nesten permanent på kamera for tiden, og har gjort det siden 5. april. Jeg har ikke hatt en så kreativ periode på nesten 2 år, og alle bilder, som ikke har vært optikk-testing, er tatt på med det objektivet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Dette var ikke typisk deg, PM. Men dette likte jeg. Koblingen mellom det abstrakte/ulkare (korset) og det fysiske(skarp (kriken) sitter godt. Får mange assosisjoner her. Tom PS. Den mest sære koblingen jeg får, er Dorothy L. Sayers - Vet ikke om du ser den. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Nope, jeg tror ikke det. I alle fall ikke i våken tilstand Jo takk, Tom. Jeg horer som bare det. Kanskje det kan føre til at noen flere har interesse av det jeg gjør, for mine mer kjente uttrykk er det laber interesse for blant de aktive i BK. Takker for fin kritikk når jeg nå tråkker litt utenfor mine vanlige uttrykk. Dette bildet har forresten klare referanser til mine tidlige bidrag i BK. Det var før jeg utviklet min mer særegne stil. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Sært som vanlig. Må bare komme med at jeg bor i den byen som Greven soner i. Og som vanlig skall jeg prøve ø komme med en fornuftig komentar litt utpå dagen. Har sett på det en stund nå og det ser ut som om du har klart å få det til å gå opp i en klasisk komp. denne gangen også. Du er og blir en særing skall spandere en øl på deg neste gang jeg er på vestlandet. PS: blidet ble litt beinere når jeg la han Bache under venstre side av data. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Dette er nok det bilde fra deg jeg liker best av de jeg har sett. Eneste jeg personlig syns er nok att litt mer luft mellom korset og kirkespiret, men bare veldig lite. Men ett fint bilde Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Etter min mening er dette et genialt bilde fordi det favner en helhet som både er religiøst og vitenskapelig bevist. Religiøsiteten symboliseres både med at korset er et "smykke" og en "galge". Vitenskapen ved at menneskets sinn består av en bevisst og en ubevisst side, som sammen utgjør sinnets helhet. Dette var i hvert fall min spontane følelse før jeg scrollet videre nedover siden å sjekket andres tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 PS: blidet ble litt beinere når jeg la han Bache under venstre side av data. Ha ha ha. Jeg tar gjerne imot en pils når det passer slik Morsom tolkning, Pencilcase. Jeg liker det veldig godt når folk leser sin egen tolkning inn i mine bilder. De er for meg like gyldige som mine egne meninger, selv om det er mine verk. Takk skal der ha alle sammen. Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Har mang en gang følt at bildene dine detter litt gjennom, ivertfall for meg og mitt. Dette er ikke tilfelle her. Liker vinklingen, det igrunnen kontrastløse himmelspillet (uvanlig blant målrettede fotografer), og ikke minst fokusbruket. Er litt deilig med mennesker som kan representere en fotoTEKNISK prestisje, også nå i dSLRtiden. Føler du har gjort det her. Er småting jeg ville gjort anderledes, men jeg har inntrykk av at vi har forskjellig smak hva detaljer angår, så det er uten mening. Men det uperfekteperfekte er alltid interessant. Å kunne ta et bilde som er godt nok til at øynene kan hvile, og finne holdepunkter og detaljer, samtidig som man bevisst eller ubevisst omfavner de små elementene som gjør bildet, ikke bare unikt, men også spennende og ukonvensjonelt. Kult, PMnormal. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg regnet med at flere som deg ikke kjenner min karriere her på Akam, i og med at du er såpass fersk (et år). Det første året la jeg ut tekniske bilder i forskjellige genre av to grunner: Jeg var ny med dSLR, noe som gjorde at jeg hadde råd til å leke mye med andre ting enn min tradisjonelle reportasjestil, med en hovedvekt på religiøs symbolikk. Derfor er dette bildet en tilbakevending til et tema og teknikk som tidligere har vært populært blant mitt publikum. Den andre grunnen var å vise hvordan jeg syntes at ting kunne gjøres. Jeg tok til og med et bilbilde en periode det var veldig populært. En slags teknisk briljering, med andre ord. Det gav meg en del av respekten jeg har hatt glede av senere. Etter at jeg var ferdig med mine bevis på at jeg har de tekniske disiplinene godt inne, så var jeg endelig moden for å utvikle min egen stil. I starten fikk det svært god mottakelse, i og med at alle visste at jeg har evner til teknisk perfeksjon. Etterhvert er stilen blitt moden, og bildene blir mer og mer personlige i sitt uttrykk. Skarphet ble kastet på havet, mens tydelighet i komposisjon og uttrykk ble værende. Det er derfor mange ikke skjønner hva jeg gjør, fordi en del faktisk tror at jeg ikke kan fotografere. Sjekk gamle tråder så finner du kanskje mye mer du liker. Takk for kritikk og ærlighet Lenke til kommentar
Carny Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg er nærmest anti-religiøs. Religion har satt dype spor i menneskehistorien, og da mener jeg i aller høyeste grad av den negative type spor. Dog liker jeg komposisjonen i bildet. Jeg ble noe overrasket da jeg første gang klikket meg inn i denne tråden pga thumbnailen fikk det til å se ut som korset var manipulert inn i bildet. Den første tanken som slo meg var at korset vendte mer mot venstre og skapte en slags dissonans i forhold til linjene i selve kirken. Jeg lurte på hvorfor du hadde gjort det slik, men skjønte fort at det ikke var tilfelle da jeg åpnet bildelinken. Korset kunne ikke vært annerledes enn slik det er. Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er med korset, men du har uten tvil klart å gi det mye mer sjel enn selve kirken. At det er vendt til venstre, er ute av fokus og samtidig er mørkt får det til å se ut for meg som om det har vendt ryggen til en gammel tro som har grodd fast. Ironisk nok står både korset og kirken godt plantet i bakken. Alikevel ser det ut for at korset har tenkt seg avgårde, som om det har sett seg lei hele kirken og det systemet det representerer. Vinkelen i bildet er, for min del, med på å underbygge dette intrykket, som om religionen er i et sakte fall, på vei nedover. Dette intrykket er først og fremst skapt av korset som peker i begge rettninger, både opp og ned. Dog gir vinkelen et to-delt intrykk. Det første har jeg nevnt. Det andre intrykket er at linjene peker oppover. Mot noe som er høyere oppe, utenfor bildet. Mot noe bedre, kanskje? -At det er det religion handler om. Å sette øyet mot noe utenfor synets rekkevidde, noe å strekke seg etter. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Kort kommentar, men ditt beste på lang tid, PMnormal. Komposisjon, farger, symbolikk - alt sitter som et skudd. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 enig med mange av de andre kommentarene - flott komposisjon (som vanlig) og bruk av nær / fjern. Artig med "tilten" også, bildet hadde nok funka dårligere uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå