Gå til innhold

Problemer med tilkobling til internett (bredbånd)

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske surt problem med den stasjonære PC-en. Jeg får rett og slett ikke brukt internett.

Internett fungerer på alle de andre pc'ene i huset, så det er ikke et problem med router eller modem. Jeg har også prøvd å bruke samme nettverkskabel på en annen pc - fungerer helt fint. Routeren deler ut ip adresser til PC'ene som er tilkoblet nettverket.

Jeg får også pinget på vanlig måte:

Pinging www.vg.no [193.69.165.21] with 32 bytes of data:

Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=41ms TTL=249
Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=52ms TTL=249
Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=93ms TTL=249

Ping statistics for 193.69.165.21:
 Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
 Minimum = 16ms, Maximum = 93ms, Average = 50ms

Jeg mistenker at det kan være pga et virus eller noe, er veldig usikker. Jeg har uansett anti-virus på PC-en + brannmur, så har aldri hatt virus på PC-en. Det er første gang noe lignende har skjedd, og jeg er temmelig usikker på hva årsaken kan være. Håper dere kan komme med råd og veiledning!

Spesifikasjoner:

Microsoft Windows XP Professional 
(version 2002 - Service Pack 2)
Intel (R)
Pentium 4, 2,54 GHz, 512 MB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du opp VG.no hvis du skriver 193.69.165.21 i webleseren?

I tilfelle er det et DNS problem og du kan prøve å skrive inn IP addressene til din Internet leverandørs DNS servere under IP addressen på TCP\IP innstillinge på din stasjonære maskin.

Lenke til kommentar

Siden du får respons på IP addresser ved ping men ikke i nettleser så virker det logisk at det er nettleseren det er et problem med.

Det finnes vel en fix for det hvis du spør i forumet som angår Virus eller Maskinen virker ikke.

Ellers kan du jo teste ut: start\kjør\cmd\ipconfig /release ,ipconfig /renew ,ipconfig /flushdns ,ipconfig /registerdns

for å se om det hjelper å registrere IP og DNS på nytt.

I tillegg til å oppdatere driver til nettverkskort.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Prøvde alt du nevnte...får fortsatt ikke løst problemet.

Jeg tror ikke det er nødvendig å oppdatere driver til nettverkskortet, da jeg får kontakt på intranettet...Jeg får vel prøve å legge inn XP på nytt dersom jeg ikke får løst problemet innen kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...