Gå til innhold

Ny spiller pc, er delene gode nok?

Anbefalte innlegg

Hei

Ny spille pc skal anskaffes.

Har aldri bygget pc før, så derfor valgte jeg den anbefalte "spilleren" her på Hw, slik at alt skulle være kompatibelt. (skjerm har jeg)

Har valgt dette oppsettet, bare med et litt mer spenstig kabinett Nzxt Lexa Blackline

1. Noen anbefalninger for utbytte / advarsler mot deler?

Har naturligvis lest gjennom pc-bygge guiden, men syntes den var litt vag når det gjelder installering av OS og drivere. regner derfor med at dette er simpelt, bare å putte inn en cd etc. Så vidt jeg har forstått trenger jeg 64 bits Vista som denne for å utnytte 4gb rammen.

Til slutt må jeg bare si at jeg har liten erfaring pc-bygging og må derfor ha ting inn med Teskje :roll: Takk!

Endret av Andersrg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil advare mot nForce kort som 680-790i serien om du dkal ha 4 gb ram.

Dømt til å få bluescreen med mindre du klokker ned rammen.

Skjønner ikke hvorfor hw la nForce i den listen, kanskje for å øke besøkstallet i forumsdelen

"Hjelp maskinen fungerer ikke"

Ville med egen erfaring anbefalt et intel hocedkort gra gigabyte eller noe.

x48 eller x38 osv.

Pass på og ikke få DDR3 ram hovedkort om du kjøper DDR2 ram

Endret av War
Lenke til kommentar

Gå IKKE for 64bit Vista om du planlegger å spille på PC-en! Veldig dårlig kombinasjon. Vil anbefale å holde deg til XP om du planlgger å spille en del. Vista er en skikkelig performance hog. Når det kommer til installering av OS og drivere er det en enkel sak. Popp in CD-en og installer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

Vista har Dx10 og det kan bruke 4 gig minne.

Har hatt vista lenge og 0.00 problemer med spill.

Vista krever mer av pcen ja, har man en gammel pc kan den virke treg.

Kun Vista 64bit har full støtte for 4GB RAM. Listen over spill til 64bits operativsystem er også dessverre heller kort. Skal han skaffe seg Vista burde han gå for 32bits OS.

Ta en titt på disse to linkene og du vil forstå:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=308036

http://www.start64.com/index.php?option=co...&Itemid=116

Lenke til kommentar

Ser at noen sier VISTA 64-bit ikke støtter så mange spill. Hvor i alle dager har du hentet det ifra? Jeg har hatt vista 64-bit siden det ble sluppet. Har til dags dato kun opplevd at 1 eneste spill ikke har virket, og det var gears of war. Alle andre spill har jeg fått kjørt med den største letthet. Og pga DX10 har jeg fått et aldri så leite grafisk ytelseshopp på kjøpet ;)

Alt som er av 32-bit spill i dag tror jeg skal gå glimrende å kjøre på et 64-biters OS. (Det er ihvertfall min personlige erfaring da jeg ikke har stått fast tidligere)

Lenke til kommentar
Gå IKKE for 64bit Vista om du planlegger å spille på PC-en! Veldig dårlig kombinasjon. Vil anbefale å holde deg til XP om du planlgger å spille en del. Vista er en skikkelig performance hog. Når det kommer til installering av OS og drivere er det en enkel sak. Popp in CD-en og installer. Lykke til!

Off-Topic: skjønner ikkje kva det er du har imot vista 64bit? Det du skriver her og i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=964242 er mildt sagt på kanten. Høyres ut som du berre svartmalar noko som var forferdeleg men no er blitt bra.

Ja, vista hadde store problem i byrjinga men etter kvart er det blitt eit veldig bra oss (iallfall mi meining). Ser helst at du ramser opp spill som ikkje virker i vista 64bit.

Vista krev ein del meir av pcen, men skal ein først ha ein spel-pc legg ein så mykje i delane at dette ikkje blir eit problem.

On-topic: som tidlegare nemd kan eg ikkje så kvifor hw anbefaler nVidia sitt brikkesett. Skal du ha to skjermokort gå heller for CF (crossfire, to ati skjermkort) i eit x48 hovudkort frå intel.

Både xp 64bit og vista 64bit støtter 4gb.

Lista over spel som har nativ 64bit støtte er relativ liten, men nærast alle spel som verkar i vista 32bit verkar på vista 64bit.

Lenke til kommentar

2 like kort fra ATI kobblet til 1 skjerm.

Gir høyere ytelse i flere spill , spessiellt i høyere oppløsninger.

Samme som nVidias SLI, to eller 3 kort satt sammen for bedre ytelse.

Hovedkortet og skjermkortet må være rett for å kunne kjøre crossfire/sli og blander man kan man bare kjøre 1 kort.

post-64596-1212932824_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...