Danielbv Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Alle som tar førerkortet i dag får en merknad i førerkortet sitt der det står: 100(år-md-dag)(2år frem i tid fra den datoen du tok lappen....) Ka betyr egentlig den merknaden? :!: Endret 6. juni 2008 av Danielbv Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Alle som tar førerkortet i dag får en merknad i førerkortet sitt der det står 100(år-md-dag)(2år frem i tid fra den datoen du tok lappen....)Ka betyr egentlig den merknaden? :!: Kanskje det betyr 2 års prøvetid... Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Joda... D e jo nesten opplagt! Men ka betyr 100?? Henvise det talle til noke i veitrafikkloven? Eller ka??? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Joda... D e jo nesten opplagt! Men ka betyr 100?? Henvise det talle til noke i veitrafikkloven? Eller ka??? Oki nå har jeg sjekket det opp kode 100 betyr 2 års prøvetid http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-20040119-0298-018.html Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 sjå der ja... Takk for hjelpa!! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Fant et par interessante koder der, som 05.08, 44.06 og 45. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg kunne godt tenke meg 160, med medfølgende utstyr. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg kunne godt tenke meg 160, med medfølgende utstyr. Den kan du skaffe deg ved å kontakte f.eks. Norsk Utrykningsforum, Norsk luftambulanse eller et annet selskap som bedriver sertifisert sikkerhetsopplæring innen utrykningskjøring. Det koster deg mellom 15 og 20000 kr. Du kan evt bli politi, ambulansesjåfør eller brannmann, men det er jo litt tidkrevende. Hva gjelder "medfølgende utstyr" er jo det litt verre - en ting er å skaffe det, en annen ting er å ha hjemmel til å benytte seg av det :-) Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Sorry at jeg tar opp en gammel tråd altså men bare lurte på noe: Jeg har merknad 01 på førerkortet mitt som jeg fikk på mandag, som betyr "korreksjon av synet" - betyr det at jeg MÅ ha på meg linser når jeg kjører? For jeg har ikke så dårlig syn egentlig; har -0,5 på det ene og -1,25 på det andre så jeg ser bra nok til å kjøre uten men tar bare på meg linsene mine for å se helt perfekt. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 det betyr vel at vis politiet stopper deg og ser på førerkortet så kan de be deg om vise frem synskorigeringen din, som da vel blir briller eller linser så er det opp til den som stopper deg om du får forenklet forelegg vis du ikke bruker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå