Leeson Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Som topic sier: Hvor stor bør partisjonen/harddisken med OS'et på være? Er 6 GB nok, eller er det for lite? Denne partisjonen skal bare inneholde OS'et. Eller er det lurt å ha OS og innstalerte filer på samme partisjon/harddisk? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 En winxp partisjon tar vel 2-3 gb, spørs om du vil legge programmer på den itilegg. Selv har jeg en vanlig OS partisjon, på 4gb. Det holder i massevis. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 4GB her også, med Win2k, men jeg skal uppe til 6GB for dual-boot. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Liker å legge inn prog. på ny etter reinstallasjon, så jeg bruker 20Gig til C:, og installerer der. Ikke alt som liker å kjøre av programmer med et friskt register, og det er ryddigere uansett. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 En regel er at dersom du kjører fat så bør ikke diskene overskride 8GB. Opperativsystemet vil da sløse med plass og ting vil gå tregt. Med NTFS så kan du i teorien ha så store disker du vil uten at det går noe tregere grunnet hardisk størrelsen. Jeg harselv C: partisjonen på 20GB. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Litt Off Topic: Vil det fungere å ha kun os på en partisjon og legge inn alt av programmer, spill o.l. på en annen slik at etter å ha formatert og lagt inn os på nytt så slipper jeg å legge inn alle programmene på nytt? En forferdelig dårlig setning :oops: Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ja.. det vil fungere... Men snarveiene i "start" menyen vil selvsagt forsvinne... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ja.. det vil fungere... Men snarveiene i "start" menyen vil selvsagt forsvinne... Er vel bare å kopiere mappen over snarveier på startmenyen det.. Men det vil ikke være noen problemer med registeret i windows o.l.? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Vil det fungere å ha kun os på en partisjon og legge inn alt av programmer, spill o.l. på en annen slik at etter å ha formatert og lagt inn os på nytt så slipper jeg å legge inn alle programmene på nytt? Nei. Ikke vanligvis. De fleste programmer (og spill) legger inn info i Windows' register og i system-kataloger (på C: ). Ved reformatering av C: vil disse data gå tapt, og mange programmer slutter å fungere som normalt. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du må nok regne med å taste inn "serial key'ene" til programmene/spillene på nytt.. Men ellers så skal det funke fint. Har selv alt av spill og programmer på D: partisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå