Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Quart08, kjøpt biletter etter de slo seg konk.

Bliv1n

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hørt rykter om at Quartfesitvalen slo seg konkurs kl. 16.00 i dag, mine biletter ble kjøpt klokken 17.52, har jeg rett på pengene tilbake? Jeg kjøpte faktisk bilettene etter de var slått konkurs, bilettsalget skulle da vært sperret. Vet dog ikke 100 % hvilket tidspunkt de slo seg konkurs, men alle som kjøpte biletter etter det må da ha rett på pengene tilbake? Noen som har peiling på slik som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfra det jeg leser i media, er ikke Quart slått konkurs ennå. Oppbudsbegjæringen vil bli levert retten til uken. Dersom du har betalt billettene, er dette faktisk en ulempe for deg. Det hadde vært bedre om konkursbegjæringen ble levert i går, da ville _utgangspunktet_ vært at boet _ikke_ hadde tatt beslag i pengene, jf. dekningsloven § 2-2, jf. § 1-2. Slik det er nå, vil pengene antagelig bli beslaglagt av konkursboet, og det er liten sjanse for at du ser dem igjen.

Hvis du har betalt billettene med Mastercard e.l. har du antagelig en sjanse. Jeg kjenner ikke Mastercards vilkår i detalj, men jeg tror du kan unnlate å betale regningen hvis du har kjøpt en vare eller tjeneste på nettet og ikke mottatt den.

Lenke til kommentar
Utfra det jeg leser i media, er ikke Quart slått konkurs ennå. Oppbudsbegjæringen vil bli levert retten til uken. Dersom du har betalt billettene, er dette faktisk en ulempe for deg. Det hadde vært bedre om konkursbegjæringen ble levert i går, da ville _utgangspunktet_ vært at boet _ikke_ hadde tatt beslag i pengene, jf. dekningsloven § 2-2, jf. § 1-2. Slik det er nå, vil pengene antagelig bli beslaglagt av konkursboet, og det er liten sjanse for at du ser dem igjen.

Hvis du har betalt billettene med Mastercard e.l. har du antagelig en sjanse. Jeg kjenner ikke Mastercards vilkår i detalj, men jeg tror du kan unnlate å betale regningen hvis du har kjøpt en vare eller tjeneste på nettet og ikke mottatt den.

Er ikke stort verre enn å sende krav til Quart først, svarer ikke de, så retter du krav mot kredittyter som etter kredittskjøpsloven blir ansvarlig.

Det at Quart mest sannsynligvis slås konkurs er tilstrekkelig etter hva jeg kan se hos bankklagenemda. En sak der slo fast at når det var overhengende fare for svindel/ikke mulig å bruke hva en kjøpte, så kunne kravet rettes.

Lenke til kommentar
Christian86: Kult. Vet du hvordan kredittyter normalt behandler slike saker?

Jeg har ikke hatt noe problemer. Nordea som håndterer mitt statoil MC kort måtte betale tilbake Nutel abonnomentet. Der hadde jeg sendt henvendelse til boet, så kontaktet dem etter at internettforsikringen ikke dekket det. De ville ha kopi av klagen, når de fikk den ble beløpet kreditert meg med en gang.

Entercard brukte noe lengre tid, men det gikk fint. Skandiabanken var en egen historie hvor deres advokat sendte meg brev og bestred kravet m.m. (hører til at jeg da sendte regresskrav for et kjøp på ebay, noe paypal ordnet for meg senere)

Lenke til kommentar

Artikler jeg har lest på nettet sier at billettkjøpere har en stor sjans for ikke å få pengene igjen i denne saken.

Jeg ville som skrevet før gått på kredittkortselskap, evt billettservice.no. De er de som har solgt billettene og er på ingen måte konkurs. De vil selvsagt avvise et slikt krav, men om de kan holdes helt utenfor vet jeg ikke.

De skriver så klart på sidene

"Hvis arrangementer blir avlyst eller flyttet, refunderer Billettservice kun etter arrangørens bestemmelser."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...