Gå til innhold

Kabinett til vannkjøling spm.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du planer om å bruke den Zalman-saken til å kjøle mange komponenter? Fra spesifikasjonene å dømme tror jeg det er å be om litt for mye, da pumpa ikke virker spesielt sterk og radiatoren heller ikke ser spesielt lovende ut. I reviewene linket til fra microplex sine sider ser det ut som den har mer enn nok med å kjøle én overklokket CPU. Personlig ville jeg heller brukt pengene på gode vannkjølingskomponenter og satt sammen et sett selv. Du må regne med å punge ut en god del kroner hvis du har såpass mye hardware at du trenger 2 PSU'er og har planer om å vannkjøle mye av det. Spesielt hvis du ønsker lite støy i tillegg.

Hva slags hardware har du planer om å ha i maskina, og hvilke komponenter ønsker du å vannkjøle?

Lenke til kommentar

Til hovedpcen skal det brukes deler fra koolance pga de har best kvalitet.

Denne ser sånn ut og er 10mm med 5 pumper

erm-3k4u_02.jpg

erm-3k4u5_p3.jpg

Zalmanen skal kjøre pc nr 2 som ikke er i samme rom hvor det sitter en 2,9QE cpu.

Så iallefall en test hvor den var brukbar på cpu og gpu iallefall.

Vil helst slippe løse radiatorer og pumper med strips i en pc om det bare skal kjøle 1 maks 2 ting.

Endret av War
Lenke til kommentar

Skulle sikkert funke bra det. Ferdige sett og spesielt Koolance-produkter virker ikke spesielt populære rundt om kring på diverse forum jeg leser, og jeg har derfor ingen anelse om hva man kan forvente. Hold oss gjerne oppdatert hvis du går for den løsninga. Hadde vært interessant å se.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva de andre kjører men jeg tenkte egen krets for cpu , egen for gpu og egen til hhd og ram.

Det blir en del slanger så stort kabinett er nok tingen.

Ventet på lager 13 juni osv, 1-2 uker tipper jeg.

Lenke til kommentar

Slik jeg har skjønt det så er problemet at koolance kombinerer metaler. Altså ALU og kobber.

Koolance skal også ha hat en del produksjons problemer slik at det ikke har vært optimal kontakt mellom varmegiver og blokk.

Men det sies at de har begynt å komme seg.

Lenke til kommentar

Vet ikke når dette var, men har sett på delene og mye er forbedret i det siste. Plast byttet ut med metall osv.

Får zalmankassa først, får se hvordan den duger til cpu og evt gpu, nå bråker pcen mer en støvsugeren , testet nettop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...