Gå til innhold

Indre riksvei 45 gjennom Sverige

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte fra Finnmark til østlandet og skal kjøre med henger gjennom Sverige. Har tenkt en del på denne RV 45 veien. Saken er at vi aldri har kjørt denne før. Er det noen snille mennesker som kan fortelle meg litt om hvordan den er å kjøre med tanke på trafikk, steder, og hvor langt det er mellom pumpene fra Karesuando til og med Arvidsjaur?

På forhånd takk så mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stakkar! Ingen svar, da må det vel en bortflytta finnmarking til! :p

Kommer selvfølgelig an på hvor du skal fra, men (alle) gangene vi/jeg har hatt ting å flytte på fra Altaområdet til Østlandet har vi kjørt E4!

Det kan kanskje virke rart å kjøre helt ut til kysten, men den motorveien er en fryd rett og slett! Det går kjapt og du slipper en hel haug med småbygder hvor du må putre deg gjennom i 50/60 sone. E4 styrer rundt mange av byene nedover kysten også. Ikke minst er skiltinga god og veien hinsides bred. :yes:

Vi har da kjørt over Norskegrensa ved Kautokeino, kjørt nedover langs grensa mellom Sverige og Finland; på finsk side, helt ned til Haparanda. Altså RV 93 (går fra Alta over grensa og helt ned til E8), over på E8 mot Haparanda. Haparanda er en grenseby, over ei bru fra Finsk side til Svensk også er det bare å legge i vei nedover Sverige (E4)!

Vi styrer over mot Norsk side igjen ved Hudiksvall, mot grenseovergangen ved Røros, mer av personlige praktiske årsaker enn noe annet. Da følger man altså RV 84 fra Hudiksvall til grensa, deretter 31 til Røros.

Det er en haug med andre alternativer lengre sør i Sverige om det skulle passe bedre for deg og dit du skal. :)

Som sagt så kommer vel dette an på hvor du skal dra fra... Beklager at jeg har lite å anbefale med rv 45, men har kommet til at det er kjappere å kjøre kysten. Regner med at det helst skal gå fort, synes det er lite koselig å kjøre rundt med et flyttelass.

Endret av Skadefryd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...