pululf Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hehe, dette er dihh. Jeg er glad for at jeg får oppleve dette, dette er noie man vil snakke om lenge inn i fremtiden. Gjett hva fysikk-timen gikk med på idag? Vi snakket om LHC, så på lhc-rapen, snakket om hva som skulle skje, og om jorden skullke gå under... HEldigvis var det ingen i klassen som trodde på dette! fysikklæreren vår er rå Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Vi kommer alle til å dø!. Om 1 til 100 år, vil jeg tippe. Jeg vedder imot! Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvor ofte må delene i LHC vedlikeholdes? Mange av områdene ser veldig kompakte ut, så det må være en omfattende prosess skifte ut komponenter. Det er nok en omfattende prosess, men det må nok gjøres. Vi kommer alle til å dø!. Om 1 til 100 år, vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg skal LE på min 126-årsdag! LE! Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 jeg ler allerede Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Google har en fin logo til ære for LHC i dag Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Haha mange i matte klassa mi vart skikkelig skremt så jeg forklarte litt om det og hvorfor det er så liten sjans... og jeg ble på en måte dagens helt hahahha Fikk du jenta også? Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Leste i aftenposten i dag, sitat "for hver kilo stoff, finnes det 4 kilo svart stoff" Ok, da begynner jeg å lure veldig. Hva menes med det og hva er svart stoff? og hvorfor akkurat 4 kilo, og hvorfor merker vi ikke til noe av de 4 kiloene? Og en annen ting, hvordan kan vi si at det eksisterer noe som for mennesker ikke eksiterer? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Og en annen ting, hvordan kan vi si at det eksisterer noe som for mennesker ikke eksiterer? Fordi man tror det eksisterer flere dimensjoner enn høyde, lengde, bredde og tid. http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/ Endret 10. september 2008 av Frohman Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og en annen ting, hvordan kan vi si at det eksisterer noe som for mennesker ikke eksiterer? Fordi det kan måles eller observeres med ymse hjelpe middler. Vi opplever verden kun igjennom våre sanser, men de er ikke i stand til å fange opp alt. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Noen mener hallusinasjoner o.l. er et resultat av at vi mennesker ser dimensjoner vi vanligvis ikke kan fange opp med våre egne sanser. Sikkert mange som er skeptiske, men tanken er fin. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 hørest ut som en sci-fi film elns.... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hva gjorde det? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tidligere i dag hørte jeg at når protonene krasja, kom til like mye energi som om når to mygger krasjer. Men nå så jeg på tv'n at de hadde like mye energi som et hangarskip i 30 knop eller noe. :S Og et hangarskip kan jo ødelegge litt mer enn en mygg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 6 knop, men det har noe med hvordan energien er konsentrert tror jeg. Her får noen som vet mer presisere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Såvidt jeg har skjønt er kollisjonene like dramatiske som når to mygg krasjer ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Tidligere i dag hørte jeg at når protonene krasja, kom til like mye energi som om når to mygger krasjer. Men nå så jeg på tv'n at de hadde like mye energi som et hangarskip i 30 knop eller noe. :S Og et hangarskip kan jo ødelegge litt mer enn en mygg. :!: Ikke faen. Det med mygg stemmer mer. Syns jeg har hørt noe om å knipse en klinkekule så den triller 2-3 cm. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Da synes jeg NRK bør være litt mer skeptiske til hvem de slipper inn i studio. Men nå kan det jo hende jeg at jeg misforstod litt og da. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/Haha, det beste med siden er jo kildekoden Utdrag fra html: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Has the Large Hadron Collider destroyed the world yet? href="http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/atom.xml" /> <script type="text/javascript"> if (!(typeof worldHasEnded == "undefined")) { document.write("YUP."); } else { document.write("NOPE."); } NOPE. <!-- if the lhc actually destroys the earth & this page isn't yet updated please email [email protected] to receive a full refund --> Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Tok livet sitt av frykt for Big Bang. Er selvfølgelig tragisk, men man er ikke helt normal når man gjør sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå