Gå til innhold

CERN blir slutten på universet.


Anbefalte innlegg

tidligere i denne tråden sa en fyr at vi ikke kunne vite med 100% sikkerhet at jorda ikke blir sugd inn i et sort hull fordi vi hittil bare har matematiske formler til å regne på det hele med, ingen praktisk erfaring. Når alle de matematiske formlene sier at det ikke skjer noe med sikkert noe sånt som 99.9% sikkerhet synes jeg det er gode nok odds til å åpne veien for å muligens finne ut hvordan big bang oppstod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke vite med 100% sannsynlighet at du ikke vil få en pai i fjeset i morra heller... :)

 

btw, jeg kom til å tenke på at siden både Far Cry og Gear of Wars kommer med oppfølgere og Halo sannsynligvis vil bli en religion om ikke lenge, er det kanskje greit at verden går under...

Det er straffa fra the Gaming Gods fordi dere kjøper den hjernedøde underholdningen de spilla gir, og ignorere diamantene til fordel for dritten.

Go Team Laser Explosion

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
tidligere i denne tråden sa en fyr at vi ikke kunne vite med 100% sikkerhet at jorda ikke blir sugd inn i et sort hull fordi vi hittil bare har matematiske formler til å regne på det hele med, ingen praktisk erfaring. Når alle de matematiske formlene sier at det ikke skjer noe med sikkert noe sånt som 99.9% sikkerhet synes jeg det er gode nok odds til å åpne veien for å muligens finne ut hvordan big bang oppstod

 

Man vet ikke noe med 100% sikkerhet, kanskje disintegrerer alle partiklene i jorda a samtidig og av seg selv om 2 dager også, men sannsynligheten er så mikroskopisk liten at man trygt kan anta at det ikke skjer, det samme er tilfellet her.

 

AtW

Lenke til kommentar
tidligere i denne tråden sa en fyr at vi ikke kunne vite med 100% sikkerhet at jorda ikke blir sugd inn i et sort hull fordi vi hittil bare har matematiske formler til å regne på det hele med, ingen praktisk erfaring. Når alle de matematiske formlene sier at det ikke skjer noe med sikkert noe sånt som 99.9% sikkerhet synes jeg det er gode nok odds til å åpne veien for å muligens finne ut hvordan big bang oppstod

 

Man vet ikke noe med 100% sikkerhet, kanskje disintegrerer alle partiklene i jorda a samtidig og av seg selv om 2 dager også, men sannsynligheten er så mikroskopisk liten at man trygt kan anta at det ikke skjer, det samme er tilfellet her.

 

AtW

 

exactly my point :p

Lenke til kommentar
Sånne proton greier er jo ganske skummelt da. Dere husker jo hva som skjedde med dødsstjernen da den fikk en dose proton-torpedoer opp i rassen!

Blir rett forbannet når noen forskere sitter og gambler med jordens eksistens på den måten! :realmad:

Litt skummelt kan jeg være enig i at det er, siden vi ikke vet hva som kommer til å skje, men om vi setter disse kreftene inn i kjente fenomener så vil reaksjonene bli latterlig små i vårt format, selv om de relativt sett er enorme.

 

tidligere i denne tråden sa en fyr at vi ikke kunne vite med 100% sikkerhet at jorda ikke blir sugd inn i et sort hull fordi vi hittil bare har matematiske formler til å regne på det hele med, ingen praktisk erfaring. Når alle de matematiske formlene sier at det ikke skjer noe med sikkert noe sånt som 99.9% sikkerhet synes jeg det er gode nok odds til å åpne veien for å muligens finne ut hvordan big bang oppstod

Ser ikke helt hvordan vi skal få vite hvordan big bang oppstod, siden det her er snakk om en praktisk simulering og ikke en naturlig reaksjon, men kan bli spennende å se om vi finner noen hittil ukjente fenomener i prosjektet.

Endret av Knast
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvordan vi skal få vite hvordan big bang oppstod, siden det her er snakk om en praktisk simulering og ikke en naturlig reaksjon, men kan bli spennende å se om vi finner noen hittil ukjente fenomener i prosjektet.

reaksjonen er jo natturlig, menneskene hjelper bare litt til :p

Joa.. Jeg tenkte mer i retning av den "meta-fysiske" diskusjonen; "hva startet bigbang?".

Lenke til kommentar
får da bare håpe det kommer noe nyttig ut av det.

synes vi ihvertfall bør få en måte å utnytte energien i atomene på, så vi kan legge en stein i bilen å kjøre med energien den gir i 100 år.

 

Er det kjernekraft du snakker om?

 

AtW

 

tenkte mer på faktisk forbrenning eller noe av atomer, uavhengig av radioaktivitet.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvordan vi skal få vite hvordan big bang oppstod, siden det her er snakk om en praktisk simulering og ikke en naturlig reaksjon, men kan bli spennende å se om vi finner noen hittil ukjente fenomener i prosjektet.

reaksjonen er jo natturlig, menneskene hjelper bare litt til :p

Joa.. Jeg tenkte mer i retning av den "meta-fysiske" diskusjonen; "hva startet bigbang?".

Ingenting, en kosmisk bevissthet (f.eks. Gud) eller Øystein Greni.. Men ingen vet enda, kanskje vi får nye ledetråder i dette spørsmålet også..

Lenke til kommentar
hadde vært morro om ingenting hadde skjedd også da.

at partiklene kræsjer, for så gå fra hverandre igjen som to baller som kræsjer :p

Nei, det hadde ikke vært morsomt. Mange penger tapt uten resultat og 20 års forskningsarbeid i dass. Mislykket prosjekt vil ikke endre noen teorier i den ene eller andre retningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...