geirrrujne Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei, tenkte å kjøpe ny stuffing, men vet ikke hvor mye power jeg trenger... noen med erfaringer?? Mitt oppsett : Intel Quad Q9450 2x Samsung spinpoint 500Gb 16mb 7200rpm 2x ASUS 8800GT 512mb (SLI):-) Asus S-755 P45 DDR3 OCZ PC3-10666 1333MHz 2x1024mb ++ Normal shit (cdrom, Sblaster++) Noen forslag til power, og noen bra erfaringer ?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Trenger Nvidia SLi hovedkort for å kjøre SLi. Corsair 550 burde være grei. Ser heller ikke poenget i å kjøpe fordyrende og ikke særlig raske DDR3 brikker. Kan like gjerne kjøpe et 4GB sett DDR2. Lenke til kommentar
geirrrujne Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Oppdatert spec : HK er P5Q3 DELUXE, støtter Sli d da... og : DDR3 dyrt,ja.... men kjøpe 2gb nå og 2 senere,, eller kjøpe "billig" DDR2 (4gb) hva er smart?? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Oppdatert spec : HK er P5Q3 DELUXE, støtter Sli d da...Det stemmer ikke. Kortet støtter dog CF. EDIT: Skriv norsk, forresten. Endret 6. juni 2008 av haalo Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg sier at du trenger et hovedkort med Nvidia brikkeset som støtter SLi. Har P5Q3 Nvidia brikkesett og støtter SLi? Du ender jo opp med samme mengde minne uansett, bare at du må betale flere ganger så mye for DDR3. Lenke til kommentar
geirrrujne Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 But ,, any f...ing way,,, hvor mye power for å dra en slik config?? Har vel ikk bestemt mg om hk og ram, skal sette mg å sjekke tester i helgen... men noen med power erfaringer med sli(8800) og quad-core ++ G Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Oppdatert spec : HK er P5Q3 DELUXE, støtter Sli d da...Det stemmer ikke. Kortet støtter dog CF. Yep, dette er helt ritkig (at kortet ikke støtter SLI, men Crossfire altså. Skal du ha SLI så er fremdeles eneste utvei å kjøpe en Nvidia basert hovedkort (dessverre). Teknisk sett finnes det også en annen måte, ved hjelp av å hacke drivere så kan du kjøre SLI på hovedkort som har 2x PCI-e kontakter, for det er ingen hardwaremessige grunner til at dette kortet ikek støtter SLI. Det er bare Nvidia som har låst driverene til å fungere på andre enn sine hovedkort. Ja, det er latterlig dumt, men sånn er store egoistiske produsenter når de ivaretar egen-interesser. dessverre så er det vanskelig å hakce sliek drivere så det er særdeles vanskelig å få fatt i oppdaterte drivere. Dermed annbefales det IKKE som en løsning om du skal kjøre SLI. -Stigma Lenke til kommentar
geirrrujne Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 tnx , Stigma for et fornuftig svar,,, har du peil på power.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Power messig om vi tar vi ekstra hardt i her og legger lista ekstra høyt for å få ett bra tak og ha en strømforsyning som holder noen år (Effekten dabber jo av over tid) så ville jeg ha klasket til med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340678 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315686 Så har du litt spillerom også, men du kan klare deg med mindre, jeg skulle anta at 600W burde klare seg. Ellers er det best du ikke leser deg blindt på reviews angående nForce kort heller, ta en titt her på forumet også så du får se hele bildet, blant annet de som har brukt kortene over lengere tid og som har sett hodepinene som dukker opp. Noe som ikke "Firerun" til review gutta viser (Altså de blåser raskt gjennom testen og noterer resultatet og ikke så mye annet) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Bare kort om Nforce hovedkort av nyere modell (680i 780i og 790i): Alle disse har en del problemer, men samtlige av problemene blir bare synlig dersom du skal overklokke. Skal du ikke overklokke så er det egentlig ingen store problemer med et nfoce kort over et Intel kort. ved overklokking så har 680i og 780i problemer som gjør at det er mye mye mer arbeid å finne instillinger som fungerer. FSB hull, "merkelige" korrelasjoner mellom visse kombinasjoner av spenning osv. osv. Det sagt så kan du fint klokke disse kortene meg høyt. Problemet er bare at du må iberegne at det kommer til å ta en god del mer ekspertise, og MYE mer tid for å nå samme resultat som om du hadde et Intel kort. Eksempelvis så kjører jeg mitt kort med en Q6600 (2,4Ghz) på 4,275Ghz (fasekjøling) på et 680i rev. A1. Det er et meget godt resultat, men ulempen var at det tok bokstavelig talt ukesvis med testing for å finne optimale instillinger. 790i er litt anderledes. Der er det akkurt nå et problem som foråsaker korrupsjon av filsystemet ved overklokking og det rammer bare noen brukere tilsynelatende tilfeldig. Det er tro på at det kommer en løsning via BIOS oppdatering snart, men inntill da så bør du være litt forsiktig med 790i DERSOM du skal overklokke. Problemet skal ikke oppstå uten overklokking. Foruten dette så klokker 790i lett best, så vi får håpe at de løser dette problemet snart -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå