konduktans Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg blir snart 18, og skal ha min første bil(får mamma sin Peugeot 306XR(rød) '96). Jeg har allerede satt inn basskasse med stereo mellomtone-høyttalere, men vil ha litt mer "rånefaktor". Jeg har såklart ikke tenkt til å kjøre fram og tilbake på toten hver lørdagskveld, men vil gjøre bilen litt mindre femi enn det den er nå Planen var å sette på et senkesett(og få ned bilen 1-3 cm foran) og sette på 5mm spacere bak og 3mm foran. Bilen er lik som på bildet over, men rød/lilla(tyttebærsyltetøy-farge), og har 15"(?) alufelger. Tror dere dette sliter mye på bilen?(hjullagere og fjærer?) Bilen har bare gått 97k, men har vært i en kræsj og blitt gjenoppretta.(legger med bilder av bilen etter kræsj. Mest for moro skyld). Det blir derfor en bil jeg har tenkt til å ha en stund(fordi den drar ganske bra, er pen nok og ikke har gått så langt, men pga noen bulker etc. etter nevnte kræsj, er bruksverdi mye høyere enn salgsverdi). Da lurer jeg på om jeg sliter betydlig på bilen med 5mm spacers og senking foran, og evt. hvor mye det koster for de delene som blir slitt hvis jeg evt. må bytte det. -Emil Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Svarer meg selv jeg:P Slik ser bilen ut utvendig. Den er nyere innvendig(og kulere:) Klikk her Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 er vel ikke noe verdi å style opp den bilen der?blir bortkasta penger å style med den verdien.spar heller til forsikring og bensin du. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 er vel ikke noe verdi å style opp den bilen der?blir bortkasta penger å style med den verdien.spar heller til forsikring og bensin du. Det får jeg av foreldrene mine:P Jeg skal i militæret om et år, og gidder ikke å kjøre kvinnfolkbil til da. Så derfor må jeg style litt. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Først må jeg si gratulerer med en tøff bil , det er absolutt ingen femi bil! De senke klemmene du har linket til vil jeg absolutt ikke anbefale, de kommer garantert ikke til å forbedre bilens kjøre egenskaper. Mulig det blir en ekstra belastning for de originale fjærene som sikkert har stått på bilen i 12 år slik at de knekker på grunn av matrial tretthet i den første dumpen etterpå. De spacerne må vell også godkjennes av biltilsynet og det er ikke noe poeng i å bruke de hvis du ikke skal sette på veldig brede dekk og felger. Hvis dette er budsjettet ditt noen få hundre kroner så kommer du dessverre ikke særlig langt for å forbedre bilens utseende... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Først må jeg si gratulerer med en tøff bil , det er absolutt ingen femi bil! De senke klemmene du har linket til vil jeg absolutt ikke anbefale, de kommer garantert ikke til å forbedre bilens kjøre egenskaper. Mulig det blir en ekstra belastning for de originale fjærene som sikkert har stått på bilen i 12 år slik at de knekker på grunn av matrial tretthet i den første dumpen etterpå. De spacerne må vell også godkjennes av biltilsynet og det er ikke noe poeng i å bruke de hvis du ikke skal sette på veldig brede dekk og felger. Hvis dette er budsjettet ditt noen få hundre kroner så kommer du dessverre ikke særlig langt for å forbedre bilens utseende... Takk! Jeg antar at felger m/dekk og skikkelig senking koster mer enn 1000 kroner? I så fall får jeg holde meg til skifting av setetrekk, girkule/-"pose", metall-pedaler og evt. lakking av hanskerum etc(se bilde under). Siden noen hyggelige mennesker fikk lyst til å bedrive hærverk i gata vår og forårsake skader for rundt millionen, da blant annet ripe tre x-er på den ene døren, bulke skjermen og kanalen på høyre side og ripe inn ordet "neger" på panseret mitt, trenger jeg litt oppretting og lakking. Er det noen som veit om karosserifolk som fikser bulker i gjøvikområdet svart veldig billig? Pussing, sparkling(eller hva enn man bruker på bil), grunning og lakking klarer jeg selv. Trenger bare å få rettet ut bulkene. Bildet under viser som nevnt slik jeg har planlagt å gjøre med hanskerommene og evt. platene rundt stereo og varme/klokke Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Istedenfor å bruke masse penger på å få andre til å rette ut bulker så kan du jo kanskje prøve deg frem litt selv hvis du har noe ledig tid i sommer. Det er jo ingen krise om resultatet ikke blir helt bra. Det panseret ville jeg skiftet istedenfor å bulke ut kanskje du kan få tak i et fint et hos et bilopphugger firma i nærheten for noen hundre lapper. Du skifter det helt sikkert lett selv. Kanskje du kan få en god pris hvis du kjøper flere deler på en gang , ny brukt støtfanger , grill og lykter. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Som sagt, den har allerede blitt gjenoppretta. Hvis jeg setter på spacere, sliter jeg ut hjullager eller noe da? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Som sagt, den har allerede blitt gjenoppretta. Hvis jeg setter på spacere, sliter jeg ut hjullager eller noe da? De du tenker på å kjøpe er jo bare 3 og 5 mm så det er ganske ubetydelig, tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for dette. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Som sagt, den har allerede blitt gjenoppretta. Hvis jeg setter på spacere, sliter jeg ut hjullager eller noe da? De du tenker på å kjøpe er jo bare 3 og 5 mm så det er ganske ubetydelig, tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for dette. Bra:) Tror faktisk det gjør bilen både kulere å se på og bedre å kjøre(ikke så vinglete) Kan legge ut før- og etter-bilde:) Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Bare for å forhindre at tråden din blir spammed av idioter som klager over hvor udugelig og hvor mange fjærer det høyne- og senkesettet til Biltema ødelegger. Det er ikke beregnet for å kjøres i lengre perioder med! Det er ikke ett senkesett for å få bilen tøffere, selv om navnet kan oppfattes slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå