Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starte PC med å kortslutte pwr på HK

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg kan starte en pc jeg har stående, men som jeg ikke har noen kabinett til enda. Er det mulig å bare kortslutte pwr pinn ene på hovedkortet. Jeg har prøvd å gjøre dette med en liten ledning. Da bare med å være borti de to punktene i noen veldig få sekunder, en kjapp berøring. Da startet all opp, men spenningen forsvinner med en gang.

Må det være kortsluttning mellom disse to pinnene hele tiden mens pcen er på? Så man da kan bruke strømforsyningen som en av/på knapp? Vil dette hvis det fungerer ødelegge maskinnen etter en viss tid?

Håper på raskt svar.

Endret av Siesta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den er konstant kortsluttet vil PC-en slå seg av og på hele tiden. Dette er altså ikke spesielt lurt. Erfarte det selv da jeg fikk kjølevæske under kontakten.rene poltergeist;-).

Hold deg til en kjapp (lite sekund) kortslutning for på og en ny en for å slå av.

Du kan eventuelt sjekke om PSU'en er problemet ved å kortslutte den grønne og en hvilken som helst svart ledning i ATX kontakten. Strømforsyningen skal holde seg på så lenge disse ledningene er kortsluttet. Du kan se det på vifta som snurrer og et eventuelt LED du har i strømforsyningen. Du bør helst frakoble alle komponenter som skjermkort, HDD og hovedkort når du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...