Gå til innhold

Truckførerkurs og teoriprøver

Anbefalte innlegg

Hei, skal jobbe på et lager i sommer og tar nå truckførerkurs denne helgen. Jeg jobber gjennom Manpower, og ettersom jeg forstod det skulle det bare være et simpelt kurs der man møtte opp å gikk igjennom diverse prosedyrer, fikk prøve truck osv. Nå viser det seg at det skal være en teoretisk prøve. Jeg tror ikke den kan være så vanskelig, men er det noen der ute som har tatt den?

Kunne vært litt morro å se hva de spørsmålene innebar slik at man vet hva man ska forholde seg til.

Takk for svar

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to år siden jeg tok prøven, så jeg husker ikke helt hvordan den var. Men jeg husker at den var noenlunde enkel, dersom du har bladd litt i boka. F.eks. spørsmål om målene på en europall, navnsetting av ulike trucker osv. Det er også en praktisk prøve. Jeg tviler på at de stryker noen dog. Det må i såfall være folk som er elendige.

Lenke til kommentar

Man må nok lese litt for å klare den teoretiske prøven, men den er ikke så utrolig vanskelig.

Den praktiske prøven er heller ikke vanskelig. Jeg skulle kjøre opp på klasse T1 - T4 i fjor, men jeg droppet å prøve på T3, siden jeg aldri hadde kjørt den før. Like etter min oppkjøring, tok en kamerat den samme, og han klarte T3, han også uten å noensinne ha kjørt den truckklassen. Husker han til og med måtte spørre sensoren om hva han skulle gjøre/trykke på et par ganger. :laugh:

Lenke til kommentar

Tok trucklappen for halvannet år siden. Bare følg med på kurset og les litt i boken så står du på den teoretiske prøven. Lytt aktivt etter hint fra instruktøren om hva som er viktig, for det er i hans beste interresse at alle står kurset.

Jason.. ja enkelte trucker har en dødmannsbryter i setet slik at du ikke får kjøre før du sitter i setet, eller eventuelt står på førerplattformen. Er ganske sikker på at en kan stille inn hvilken vekt den skal aktivere på så det vil vanligvis ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg tok den nå til helga. Leste ingenting. Skrev notater på kurset, og det var alt. Kan fortsatt være greit å se igjennom da en siste gang før prøven. Selve den praktiske prøven var også ganske så lett. Om du har kjørt bil, er gaffeltruck ingen problem. Vil tro de som heller ikke har kjørt bil klarer det ganske godt også.

Til det med vekt. La merke til at når du lente deg frem i setet for å se feks. utav døra på trucken peip det og trucken stoppet. Du skal nok være bra lett for at den ikke register deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...