vista223 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei.. Skal ha en gaming pc som kan spille de nyeste spillene og dra de på ganske høy grafikk, max 6000 Kr. Takk for hjelp Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) det hjelper mye om du forteller hva du har fra før av komponenter. kabinett harddisk og dvd-rom/brenner er sånt som er greit å lavere å kjøpe 2 ganger. edit: hva jeg ville anbefalt er : cosair psu. muligens zalman, har vert veldig nysjærrig på de =) e8200 cpu fra intel p35 chipset fra intel med gigabyte eller abit merke. helst en av de med bra passive kjølere. ocz minne brikker med minst 800mhz ddr2 hastighet 2x1gb. harddisk og dvd-rom. de billigste du finner med sata koblinger. skjermkort. HD3870 eller 8800gts. en cpu kjøler som er stille, men som fremdeles er effektiv. den fra intel er ikke den verste som finnes. men greit med en heatpipe løsning. så blåser du ikke varmluft utover kjøleløsninga til hovedkortet. lykke til. Endret 6. juni 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk Men er det mulig at du kan sende en link med en pc med de delene ? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) ferdigbygde pc'r er dessverre ikke så god ytelse/pris. sammensettinga skal de gjerne ha penger for, og så skal de fleste ha penger for en windows versjon. om du bor i nærheten av nøtterøy kan jeg smacke sammen en slik pc på ca 30 min =) Endret 7. juni 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg bor på Vinderen i Oslo? er det langt unna? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 ca 2 timer i bil ikke verd kjøreturn nei =) Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Men hvor mye koster det å få noe til å sette det sammen a? [Jeg trenger jo Windows XP/Vista da?! ] Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du kan jo evt. kontakte et lokalt elinstallasjonsfirma og be de gjøre saken eller om du har noen venner/familie som kan dette. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 kjøp deg en brukt pc til 3-400 kr å lær deg ossen ting funker. sett det sammen, ta det fra hverandre, se på tinga. føl ddem. se gjerne hva det tåler av juling når du føler deg ferdig. det er veldig morro å sette sammen pc. den tingen du mest sansynlig gruer deg mest til er cpu montering. (var ivertfall det jeg grua meg til første gang, dengangen var det ikke heatspredere på cpu, så kjerneskade var litt mer vanlig ) og når man kommer over det stadiet er det plutslig ikke noe mer som er "vansklig" .. frontpanelet til PC-en er muligens litt kritisk. da harddisk lys power on lys, power knapp og resettknapp skal funke. men det er ikke verre en å lese manualen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 eg lærte ein del ved å skru saman ein gammal data frå skulen. kan og lese mykje her på hardware.no har iallefall hjelpt meg mykje, og nå bygger eg min første data men eg må venta på psu-en som ikkje er på lager Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Tror ikke jeg skal skru sammen en pc Tror heller jeg sender den inn til noen! Noen som vet om noen som gjør den slags jobb? Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Hvor mye vil det koste? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 fåreslår at du svipper innom i morra. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kan også lønne seg spørre slektninger, venner eller hyggelige naboer. Er ganske mange som kan sette opp en maskin. noen bruker selfølgelig litt lenger tid enn andre Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Prøv å få noen til å montere den for deg, det er ikke vitsen å dra innom NetShop Oslo, da de kun har hentebu igjen der. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 ca 2 timer i bilikke verd kjøreturn nei =) 2 timer er da ikke mye? Vis jeg ikke hadde kunnet bygge pc så kunne jeg kjørt to timer for en hyggelig prat og billig montering Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 det er iallefall lite når du bur på landet Lenke til kommentar
vista223 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Er det ikke like greit å kjøpe en som er ferdig satt sammen a? mye lettere Jeg er 13 år da kan jo ikkke kjøre og jeg tror ikke pappa vil kjøre 2 timer pga det Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 kan forstå det er "skummelt" å sette sammen en pc da ja.. men det går fint om du ikke stresser, tar på undersiden av cpu'er (eller kammer håret ditt for lus med en amd cpu) putter i alt av strøm som skal på hovedkortet og skjermkortet. passer på at ingen spacere sttår der det ikke er hull i hovedkortet (de man fester hovedkortet til kabintettet i) passer på å fjærne all statisk elektirsitet fra seg selv ved å jorde seg til kabinettet. sette rambrikkene riktig vei og presse til det sier klikk klikk i festene. og se at de holder brikkene på plass. mange hovedkort følger det med en "quick" monterings guide, uten tekst. den er kjekk å se igjennom før man monterer for første gang. men igjen, som rådet ovenfor, om du ikke tør dette finnes det 100% sikkert en eller annen i oslo som monterer det for deg. spør rundt på skolen din å sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå