Gå til innhold

Teoretisk: kollisjon i egen garasje?

Anbefalte innlegg

Det var tykk tåke, og sjåføren i en bil fulgte tett etter en annen bil da han var ukjent på stedet og knapt kunne se veien. Plutselig bråstoppet den første bilen, og den bakerste kjørte rett inn i den. Sjåføren i den bakerste bilen stormet ut og skrek rasende til bilføreren i den første bilen.

– Er du tullete, mann? Bråstoppe slik i tett tåke!

– Unnskyld, sa den andre. Men hva gjør du i garasjen min?

Er det flere mulige utfall?

Ved første øyekast virker det opplagt.

Men reglene gjelder vel også i en privat garasje?

Selv om en privat garasje er et sted man kan stoppe så brått man vil, er den jo ikke sperret (lukket bane), og mange lover gjelder vel her også.

Så hvis han som kjørte bakerst hyret inn Staff, kunne han vunnet?

Forskjell på "inne" og "ute"? Privat og offentlig vei?

Endret av Gurin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremdels personen bak som har skylden. Hvis personen forran kjørte så sakte at han faktisk parkerte, så lå åpenbart personen bak for tett på. Samme om det er "privat vei/garasje" eller ei, trafikkreglene gjelder der også.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det ER en vits.

Og jeg vet at det er han bak som skal kunne stoppe for enhver hindring, også når han foran bråbremser.

Men sett at han foran virkelig BRÅbremser, fra 60 til 0?

Du skal alltid ha så god avstand og følge så godt med at du kan stoppe om den foran deg bråstopper. Det er vel rimelig elementært.

Lenke til kommentar
Det ER en vits.

Og jeg vet at det er han bak som skal kunne stoppe for enhver hindring, også når han foran bråbremser.

Men sett at han foran virkelig BRÅbremser, fra 60 til 0?

Du skal alltid ha så god avstand og følge så godt med at du kan stoppe om den foran deg bråstopper. Det er vel rimelig elementært.

Riktig. Og fysikkens lover hindrer deg uansett i å gå fra 60 til 0 ved et fingerknips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...