Gå til innhold

AoC: Hvilken klasse gjør mest skade?

Anbefalte innlegg

Har nå en level 45 Assasin, gjør ok skade men kan jo ikke overleve mer enn en 1 mob om gangen, og min level 26 Conquer gjør ikke mye til skade heller..

Så, vel, jeg lurer på hvilken klasse som gjør mest skade, generelt, innenfor melee og innenfor magic. Altså, hvilken Magic class gjør mest skade, hvilken melee class gjør mest skade og hvilken overall klasse gjør total-mest skade?

Om noen kunne gi noen svar som faktisk gir endel informasjon hadde jeg vært kjempefornøyd , takk takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett noen klasser i action. Assassin, ranger, barbar, conquerror, necromancer, demonologist. Alle gjør finfin skade. Barbar er kanskje den klassen som har gjort best skade når jeg har sett på, men det kan være opp til hver spiller osv.

Skader ikke å lese opp om klassene på offisielle forums etc ;)

Barbar har uber burst dmg og denger bra. Assassin like så. Ranger holder gjevnere skade og er ranged, noe som fungerer utmerket til soloing. Conquerrors tåler forbanna mye når de er flinke til å bruke stances.

Necromancers får en del skade gjennom petsa sine (så en med 11 stk, han eide). Demonologists har mange bra aoe og single target spells og gjør heftig skade hvis de får lagt opp løpet slik de vil. Priest of Mitra er en klasse som egner seg til å drepe flere mobs samtidig. De har best AoEskade-spells og skade som hopper til flere fiender. Slik healer de seg og.

Sliter du med å drepe mobs kan du prøve nye taktikker med nye angrep og abilities. Se også på om det er behov for feat-forandringer.

Lenke til kommentar

Spiller selv tempest of set, kan si den er grådig imba, egner seg godt til solo grinding og aoe grinding, har klart 8 fiender på egen lvl med aoe og heals.og grinder lett 3-5 på egen lvl uten å miste mye liv. de er vanskelige fra 1-30. men fra 30 + blir alt mye lettere.

Gode i pvp er de også, men syns ikke de egner seg noe særlig til dps i instance, men de kan heale i tillegg da, så gjelder å balansere.

På maks lvl vil jeg tippe demonlogist og assasins vil gjøre mest dps, ren tipping fra min side.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
HoX, hilsen 80 HoX.

Der din erfaring med HoX gir deg innsyn i andre classers dps hvordan? ^^

Ja siden jeg kjenner folk som har de fleste dps klassene i 80 ingame som kan lett si det samme som meg, til og med Assassins som skal liksom være de med best single target damage i spillet.

Lenke til kommentar

Det er bare å regne med at classene kommer til å bli mer balansert etterhvert som spillet har vært ute en stund. Er selv fryktelig missfornøyd med min 51 assassin, som tåler altfor lite og tar for liten skade i fohold til hvor mye skade hun kan ta imot. Er bare å regne med en boost til assassins og heftige nerfs til alle priest classene (alle priest classene kan gjøre heftig damage samtidig som de har heftige heals)

Lenke til kommentar

Tempest of Set kommer iallefall til å bli nerfa kraftig.

Jeg var på et sted ista og grinda litt mobs. Jeg kan ta 2, maks 3 om gangen uten å dø (er barbarian). Så kom det en ToS på tre levler lavere enn meg (lvl 52), og han pulla 6(!) mobs samtidig uten å ha altfor store problemer med å drepe de. ToS er jo en healerclass og barbarian skal jo være dps, men her virka det nesten som om han både var über dps samtidig som han hadde heftige heals.

Lenke til kommentar

Er vel sagt at ToS er, og skal være en av de bedre AoE dmg klassene i spillet. ToS er ikke en healerclass, men en klasse med mulighet til å heale. Healing og dmg er knyttet heftig sammen i AoC. Mer dmg betyr mer healing osv.

Lenke til kommentar

Healerklassene i AoC er ikke slik som i f.eks wow.

Det er mening at de skal gjøre dps og heale.

Er ikke sikker hvordan det vil fordele seg % messig i en instance, men vil tro at 80% av tida er dps og 20% er healing.

Dermed må klassene gjøre brukbar dps.

Lenke til kommentar

Jeg har en lvl32 demonologist, og er egentlig veldig misfornøyd.. Jeg har store problemer med å ta mer enn 1 på samme level som meg.. Har også ganske dårlig med liv. Men men, får bare fortsette å levle å se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Er vel sagt at ToS er, og skal være en av de bedre AoE dmg klassene i spillet. ToS er ikke en healerclass, men en klasse med mulighet til å heale. Healing og dmg er knyttet heftig sammen i AoC. Mer dmg betyr mer healing osv.

Blir jo helt feil at en klasse skal være best på healing og best på damage. Da er jo hele poenget med å være barbarian borte..

Lenke til kommentar
Bear Shaman er konge!

Tar glatt 5-6 mobs på samme level som meg uten å gå under 80% helse.

Min erfaring er at jeg som bear shaman godt kan ta mange fiender etter hverandre uten videre problemer med helse, men å si at vi gjør mye skade blir litt feil. Vi er bare gode til å holde det gående lenge vha ørten HoTs.

Lenke til kommentar
Takk skal dere ha for kjempefin og detaljert info :)

Ble nyskjerrig på Tempest of Set.

HoX er vel det klassen som er flinkest til å DPS'e.

Jeg sliter med mer enn 3 mobs som Barbarian, gjør jeg noe feil da eller?

Demonologist trenger en saftig buff forresten, helt sugent å slite 1mot1 tilogmed som de.

Neida, jeg har selv samme problemet med min barbar (lvl 47)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...