Gå til innhold

Møter motstand på jobben. Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden lærling i en butikk. Problemet er at jeg ikke er fornøyd med bedriftens opplæring mtp at jeg faktisk skal oppnå et fagbrev. Jeg er snart ferdig med mitt første år som lærling, men jeg har KUN stått i kassa. Jeg fører læreplan med tanke på teori jeg henter opp, men jeg får nesten null variert praksis. I tillegg virker det ikke som at det blir å skje med det første heller.

En annen ting er at jeg er misfornøyd med sjefen. Ikke min faglige leder, men han over han igjen. Jeg fikk en notis fra ham mtp på en liten feil jeg hadde gjort med tanke på en faktura (bare en bagatell), og på samme notis står det: Er du dum, eller?

Overreagerer jeg, eller burde jeg ta kontakt med opplæringskontoret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det han skrev til deg er jo bare idiotisk, alle gjør feil og det er normalt at mennesker gjør feil.

Samme var det med læreren min på vgs, han kalte elever som gjorde feil for 'drittunger'

Hvis det fortsetter så hadde jeg ringt opplæringskontoret og snakket med dem om dette og hva de synes om det. Sjefen din som overreagerte for å være helt ærlig. Ta vare på notisen.

Lenke til kommentar

Det har gått litt ut over selvtilitten min på jobb, og kvaliteten på humøret mitt de dagene han er der. Har litt lyst å slutte i protest, men trenger både fagbrevet og pengene. :(

Noen som vet om det er vanskelig å bytte jobb innen butikkfag? Til f.eks en annen bedrift.

Lenke til kommentar

Du kan jo også bare ta en samtale med han og si at du reagerte på den (håpløse) kommentaren. Selv om du er lærling så er du også en vanlig ansatt. Har selv vært borti spydige kommentarer på jobben som lærling og det er bare å si klart ifra hva du mener om det så tar folk det og. Føler det av og til selv at det er litt "du er bare lærling", men det burde ikke hindre deg ifra å si hva du mener!

I bunn og grunn... Ta det opp med personen det gjelder før du evt. setter igang med verneombud, opplæringskontor osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...