Misshaped Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Har bestemt meg for å gå til innkjøp av et surround-oppsett etter å ha levd i stereo alt for lenge. Oppsettet jeg har sett meg ut er som følger: Denon AVR-3808 B&W DM683 B&W ASW610 B&W HTM61 B&W DS3 Grunnalget jeg har for valget av de forskjellige komponentene er at de passer mitt bruk (film og musikk) og høytalerene er i samme "serie". Har valgt en relativt liten sub pga ikke noe spesielt behov for masse rumling i bunn, bare litt ekstra guffe for å friske opp de heiteste action-scenene. Vennligst kom med innvendinger og forslag til eventuelle bytter som kan gjøres med grunn for hvorfor, men bør ligge så nært som mulig i pris siden jeg ikke har all verden å ta av. På forhånd takk for alle synspunkt Lenke til kommentar
tevil Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Når det er snakk om så mye penger ville jeg definitivt gått innom de forskjellige kjedene og lyttet. Kombiner det med shopping-/kjæreste-/fyllatur hvis du bor langt unna butikkene så blir sommeren noe man husker hver gang man setter på en god plate eller film. Hvorfor ikke et 7.1-system så du får fullt utbytte av HD-lyden? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Har vært innom å lyttet og fant ikke noe å sette fingeren på. 7.1 er der full mulighet til, trenger bare et pat til med høytalere, men har ikke plass til det for øyeblikket. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da ville jeg definitivt gått for B&W. Liker lyden veldig godt og er ikke så opptatt av at det skal vekke de døde i kjelleren med bassen. Det finnes sikkert bedre rene hjemmekino-oppsett til den prisen, men hvis du har lyst å ha en klar og god lyd til musikk og til typsike "stereo"-filmer og tv-sendinger i tillegg til de gode surround-fimene så er B&W meget bra. Skal litt til å bli misfornøyd når man bruker såpass mye penger. Gled deg til du setter på Master&Commander med nyanlegget! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 DM683 liker seg godt når den blir drevet av en strømsterk kilde. Kanskje en effektforsterker bør vurderes etter du har hatt anlegget en stund? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Systemet er nå i hus, montert opp og prøvekjørt. Så langt er jeg veldig fornøyd og gler meg til det er innspilt, da skal grunnmuren rystes Men bakhøytalerene var betraktelig større enn forventet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kom med bilder da vel! Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Jaja, siden du insisterer. Beklager for dååli bilde, ganske mørkt her selv med lyset på så måtte ty til blitz. Sub'en viser ikke på bilet her, har gjemt den rett nedfor enden av sofaen og bakhøytalerene er ikke hengt opp på veggen enda, står løst på diverse møblement, er uansett store, svarte og ikke like lekre som frontene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hva er det du bruker under høyttalerne? Selv bruker jeg skiffer. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Bruker de platene som følgte med og gummiknotter under der igjen siden tregulv og spikes ikke er så smart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå