Svein_Jarle Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Heihei! Først, om denne er feilpostet, vennligst flytt den til riktig kategori... Så over til saken. Pr i dag har vi i huset ADSL Pluss fra Telenor. Det har en teoretisk hastighet på 4500/400, eller noe sånt. Sjeldent at noen linjemåler måler mer enn 2500kbps, men. Dette betaler vi 419,- kr for. Etter litt research viser det seg at Telenor til vårt hus kan levere ADSL Turbo 8. Altså, det er vel max 16000/700, men til vår sentral kan vi bare få 8000/700. Uansett er det en dramatisk økning fra ADSL Pluss. Dessuten er Turbo 20,- kr billigere pr måned kontra Pluss, ettersom vi dropper telefonsupporten, som vi aldri har brukt likevel. Det jeg rett og slett lurer på er hvor lang tid det tar fra vi bestiller via nett til linja faktisk er oppgradert? Det burde forsåvidt ikke ta så lang tid, ettersom det bare er å stille inn sentralen, men er dette noe som må gjøres manuelt (altså 2-6 uker), eller går dette automatisk? Nå kan det nevnes at vi bare har ADSL inntil Skagerak er ferdig med å grave fiber her. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hvis det ikke krever bytting av noe fysisk som modem eller utstyr i sentral så burde Telenor kunne gjøre det med et lite teknisk inngrep uten en gang å være innom sentralen. Tror at alt som er nødvendig er å stille clock rate som tilsvare bits pr sekund fra en ruter.Så det hele går nok ut på å prøve det nye sifferet(bps) og sjekke at linjen er stabil. En tekniker gjør dette sikkert gjennom fjern aksess fra en vanlig PC . Hvor lang tid kommer vel an på når de setter av en dag til dette så det beste svaret får du sikkert ved å ringe inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå