Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ei jente jeg liker

Gjest Gutt17

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt17

Det har seg slik at jeg liker ei jente som går i klassen under meg på samme skole. Selv går jeg andre året på VGS...

Saken er slik at jeg aldri engang har prata med hu, jeg veit ikke ikke engang navnet hennes. Lurer litt på åssen man skal få kontakt, og hvordan man egenltig bør gå fram? Det ligger an slik at hu nesten er alltid sammen med venna sine, ellers så er jeg sammen med mine(på skolen). De fleset i hennes vennegjeng er ikke akkurat de peneste jentene, så mine egne venner ville jo daue hvis de hadde funnet ut at jeg hadde vært i nærheten av dem.

Kan jo heller ikke ta kontakt mens jeg selv har venner rundt, for kjenner jeg de rett, så vil de gjøre alt for å kjøre det i dass.

Selv hadde jeg planer om å gjøre det quick and painless; tatt en 5 min prat for å så spørre hu ut. Tror nok ikke hu er jenta som alle gutta sleiker etter, så sjansene burde nok vært ganske gode. Selv trener jeg regelmessig og har veldig bra fysikk, samt at jeg heller aldri har fått direkte klager på utseendet....

5 min prat krever selvfølgelig at vi møtes "tilfeldig" uten venner(på vei til bussen elns), selvom det trolig aldri vil skje....

Så da er spørsmålene mine:

Ville et "raskt løp" som nevnt ovenfor funke, eller ville jeg vært nødt til å slå an på MSN og alt det dritet der i en hel måned først?

Hva bør jeg ellers gjøre? Finnes det noen annen måte å nå fram på?

Føler meg som en dust som skriver her nå, men jeg er lei av at venna mine konstant maser om at jeg ikke har dame, og jeg har jo forsåvidt lyst på ei. Har ikke lyst på ei stereotypisk blondine, så partygirls er ikke no for meg(derfor jeg spør om hjelp til hu her). Da jeg ikke kan hjelpe meg, så kanskje noen av dere kan hjelpe meg?

Vær så snill og ikke le :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla! Det er ikke noe å le av;) Er nesten i samme situasjon som deg, hehe.Jeg tok ihvertfall kontakt via facebook, sendte henne en melding via facebook da og spurte om jeg kunne få msn hennes. Så videre har jeg prøvd å bli kjent med jenta, og fikk akkurat en klem for å kjøpe en gave til hun(vet at det er bare en klem, men det føltes godt;)

det var sånn jeg tok kontakt isåfall.

Lykke til:D

Endret av Chanji
Lenke til kommentar

Herre, hvem er så teite at de skulle le av deg når du ber om råd på en seriøs måte?

Tja, jeg vet ikke om det er ideelt å be ut en dame du har gått på skole med i ett år eller mer, fem minutter etter at du har snakket med henne for første gang. Treff på henne "tilfeldig" og begynn å snakke litt med henne, presenter deg selv og finn ut hva hun heter. Gjenta "tilfeldig" prat et par dager i strekk, så finner du på ett eller annet som du ber henne med på.

Gå rolig frem slik at du ikke blir oppfattet som "needy", men når kontakten først er etablert så opprettholder du denne litt hver dag slik at det ikke dabber av. Etter et par dager ber du henne med på noe, det beste er om du oppgir at dette er noe du skal gjøre likevel, men at hun godt kan være med om hun har lyst. Nå er jeg bare en lavmåls tastaturjockey, men på denne måten setter du ikke "date-frame" for hendelsen, og du bør ha gode muligheter til å eskalere etterhvert. Lykke til ;)

edit: "tilfeldig" utelukker ikke at det bare er dere to som er tilstede i situasjonen. Ta kontakt hvor som helst, skolebiblioteket, kantinen etc.

F.eks. kan du dulte lett borti henne med "uhell" et øyeblikk hun ikke er opptatt i prat med andre, unnskylde deg og videre prate om noe annet. Evt. kan du finne på noe bra å spørre henne om som f.eks. passer til situasjonen/stedet dere befinner dere når du ønsker å ta kontakt, så som at du leter etter en bok på biblioteket eller om hun har sett om NN har gått forbi her for et par minutter siden (da helst en person du vet ikke har gått der så du slipper å løpe avgårde for å finne ham :p ). Bare du klarer å begynne praten på en måte som ikke virker unaturlig eller sær, og få henne til å svare, så kan du pense praten inn på noe helt annet. Prater dere et par minutter så kan du fint ta kontakt dagen etter også ;)

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Gutt17

Hehe, men tviler nok på at hu har facebook ;) Ville nok også vært ganske rart hvis en random fyr som hun bare har "sett" på skolen plutselig vil ha MSN osv...

Tror nok det ville vært vanskelig for meg å be hu om å bli med meg på en "tilfeldig" greie etterhvert.... Jenter drømmer jo ikke akkurat om en tur til Sats, og ved untak av det så sitter jeg bare på ræva hele dagen.

Forhåpentligvis greier jeg å manne meg opp til å ta kontakt, men tror ikke det vil skje ofte for å si det slik. Bør jeg evt. spørre etter MSN etter vi har prata med hverandre noen par ganger?

Lenke til kommentar

Hvis du velger å bare sitte på ræv hele dagen så kan du ikke forvente at hun skal komme til deg. Hva du skal finne på må nesten bli opp til deg, bruk fantasien her.

Du kan sikkert spørre henne etter MSN. En måte du kan gjøre dette på er å starte en samtale, og etterhvert avbryte fordi du skal et eller annet men spørre etter msn-adresse slik at dere kan fortsette samtalen senere på dagen. Eller bare spørre henne rett ut hvis dette blir naturlig :)

Lenke til kommentar
Gjest Gutt17

Mente det heller som svar på "noe jeg skal gjøre uansett".

Tror nok ikke hu faller for en "jeg skal se på film, du kan bli med hvis du vil"...

Jeg er jo ikke akkurat en player heller da, så min fantasi på dette området er nok begrenset :/

Når jeg tenker over det så har jeg vel trolig aldri hatt en venn av det andre kjønn før. Har bare vært småprat på skolen egentlig. Null erfaring med andre ord ;)

Lenke til kommentar

Dult borti hun en gang, si "oj, unnskyld" se på hun i 5 sec eller noe, rist litt på hodet (sånn at blikket frøs seg og man kommer i en egen verden risting) også spør du om hun har gått på skolen lenge? også svarer hun da ja, sikkert spydig eller noe. Da sier du "åja, har bare ikke sett deg før, ser deg senere" også stikker du

Også gjør du noe lignende en annen gang, eller så tar hun kontakt med deg først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...