cobaye Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Vet du hva du får om allerede? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei, men læraren vår har vore behjelpeleg med særs aktuelle emne. No sit eg difor å reknar gjennom dei ulike emna vi mest sannsynleg får. Lenke til kommentar
aragorn_sonofarathorn Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dere som allerede har vært oppe til matematikk muntlig; hva fikk dere? Del det med oss? Hvilke tips har dere å komme med? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg kom opp i 3MX muntlig i dag. Skal ha eksamen til torsdag. Nå skal jeg lese og repetere. Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da var det unnagjort. Først satt jeg på et rom med mange andre mennesker der jeg fikk en oppgave om binomisk fordeling og normalfordeling (at det hang sammen eller noe). Det var vel noe av det bedre jeg kunne fått fra det kapittelet som er det kapittelet jeg er klart dårligst i. Jeg gjorde oppgavene. På en av dem var n over 100 slik at jeg skulle brukt binompdf på kalkulatoren, men det glemte jeg (ikke det at jeg visste hvordan man gjorde det heller). Fremførelsen gikk greit. Fant til og med en liten feil i oppgava. Var 5000 arbeidshansker. Sannsynligheten for at et par var defekt var 0,05. Så det var jo 2500 par! Læreren hadde nemlig tenkt at vi skulle regne med 5000. Læreren var forresten ikke til stor hjelp, han stilte teite spørsmål jeg måtte ha hjelp til å skjønne. Kom fram til svaret alltid til slutt da, men gud hjelpe som jeg surra. Den andre delen (uforberedte) var kapittel 2; trigonometri. Sammenheng mellom sinv, cosv, tanv. Gikk greit. Så skulle jeg bevise noen verdier for noen vinkler. Gikk ikke så veldig bra. Surra og læreren var ikke til hjelp. Så utleda jeg cos (u-v) som bare det. Skulle gjerne utleda mer for akkurat det kan jeg! Men den gang ei, nå var tida ute. Regner med at jeg får en firer. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kom også opp i matte.. Noen som har tips om øvemetoder? Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Sett deg sammen med de andre som kom opp og snakk gjennom hele boka! Det hjelper skikkelig for da konsentrerer du deg bedre. Det hjalp oss veldig ihvertfall. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Altså, alle dykk som har vore oppe, de har KRAV på å få vite karakteren med ein gong. Slik at sensoren ikkje samanliknar med andre før han gjev ut karakteren. Det står i eksamensforeskriftene som vert sendt ut til alle lærarar/sensorar i heile landet.. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Takk for tips Kirie89;) Er det noen som har sammendrag av 3MX-pensum, eller gjennomgang av læreplanmålene? Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk vite karakteren etter at tre andre hadde vært inne, men det gikk kjempedårlig. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Prosedyren skal eigentleg gå slik -> "Foredrag", du går ut på gangen, sensor bestemmer seg for karakter og lærar kjem med innspel -> du kjem inn att og får vite karakter Kva karakter/tema fekk du Hilde? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Var oppe i dag. Som forberedt oppgave fikk jeg Noen læreplan mål i 4... Trignonometriske funksjoner+omskriving+kjennskap til radianer og absolutt vinkelmål+noen trig. formler. Også var det en funksjon (sin+cos) over nedbøren en stand. Drøftet funksjonen. Utslag, likevekt, maksverdi, omskrivingen osv. Deretter beviste jeg cos(u+v)= ved hjelp av skalarproduketet (definisjon og prikkprodukt satt er lik hverandre) Som uforberedt oppgave fikk jeg volumberegning ved integrasjon. Konkret og greit egentlig. Skulle til å sette igang å finne volumet av en pyramide, men læreren sa hun hellest ville finne volumet av ei kule :O Ble litt rot her for jeg tenkte å løse den på en lur måte ved å snitte den opp. Men hun ville vist jeg skulle integrere funksjonsuttrykket til en sirkel som et omdreiningslegme. Når jeg kom på sporet igjen gikk det nå greit. Fikk regnet meg greit frem til en generell formel for volum av ei kule. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Sistnemnte: Då sat du berre opp ein halvsirkel, med grenser frå r, -r ? Og brukte likningen for sirkel bla bla bla? Lenke til kommentar
aragorn_sonofarathorn Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvorfor er egentlig en geometrisk konvergent når k ligger mellom 1 og -1. Hvordan er det når akkurat k = 1 eller k = -1 ? Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvorfor er egentlig en geometrisk konvergent når k ligger mellom 1 og -1. Hvordan er det når akkurat k = 1 eller k = -1 ? Husker ikke akkurat hva som betyr konvergent eller hva, men når k ligger mellom 1 og -1 i en uendelig geometrisk rekke vil summen gå mot en bestemt verdi når n går mot uendelig. Ved k=1 man ikke kunne bruke summeformelen fordi den ikke gjelder for n=1. Prøv å sette det inn, det ender i at man deler på null noe som er ulovlig. Når k=1 vil aldri tallet endre seg, alle leddene vil være like, og summen blir: S=k*n Ved k=-1 husker jeg ikke om det jeg sa over med at man ikke kan bruke formelen gjelder, men den vil hele tiden bytte mellom å være positiv og negativ Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Fikk fire, som forventet. Irriterer med over at jeg ikke vist alle sammenhengene mellom cos og sin som jeg kunne så godt! Det gikk jevnt over greit hos oss. En 6, to 5, en 4 og tre 3. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk 3, og jeg er kjempemisfordøyd. Jeg fikk om kule da jeg satt der inne. Det er vanskelig når man må løse den helt spontant. Skjønner ikke vitsen med muntlig eksamen i matte,. Lenke til kommentar
aragorn_sonofarathorn Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Et spørsmål: Har funksjonen: f(x)= 2x * (Kvad.rot (4 - x^2)) X er definert fra -2 til 2. F(x) dreies 360 grader om x-aksen. Hva blir volumet? Noen som kan vise fremgangsmåte og svar på denne oppgaven? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Regner med at jeg kommer opp i matte.. I hvert fall det resten av matteklassen sier Får håpe på en 2er, gidder ikke å ta det som privatist igjen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Et spørsmål: Har funksjonen: f(x)= 2x * (Kvad.rot (4 - x^2)) X er definert fra -2 til 2. F(x) dreies 360 grader om x-aksen. Hva blir volumet? Noen som kan vise fremgangsmåte og svar på denne oppgaven? Eg får at volumet vert 0.. Er du sikker på at du har skrevet oppgåva inn rett? Grenser frå -2 til 2 right? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå