oyvindoyvind Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Fikk et havari på laptopen her om dagen. Åpna en ISO da alt gikk blått. Fikk ikke boota maskina; bare blåskjerm.. Prøvde tilogmed å boote fra CD og formatere, selv dette medførte krasj. Har nå tatt ut disken og satt den i et 2.5-kabinett og prøver å sjekke den fra en annan maskin. Når jeg plugger den i får jeg at MTF er fucked, og at den må formateres, men er litt skeptisk til å formatere da jeg helst vil berge verdifull data som er lagret.. Noen forslag? PS! Satt i en ny disk i laptopen og regnet med at det skulle gå greit, men også da fikk jeg blåskjerm etter å ha formatert ca 70% av partisjonen på disken (altså en ny disk), så det lukter noe hardware malfunction i laptopen som har "ødelagt" disken.. Håper på noen fruktbare innspill Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du mener nok MFT (Master File Table). Det finnes recovery program som kan hente ut filer når filsystemet er korrupt. Har hørt mange som liker GetDataBack. De fleste slike programmer koster penger. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Du mener nok MFT (Master File Table).Det finnes recovery program som kan hente ut filer når filsystemet er korrupt. Har hørt mange som liker GetDataBack. De fleste slike programmer koster penger. Jepp. Har kjørt GetDataBack for NTFS tidligere, blant annet etter at en nisse hadde stjålet laptopen og kjørt formatering på den. Fikk restora stort sett alt.. Prøvde faktisk å kjøre getdataback på den tidligere i dag, men programmet henger seg.. Greide nå å formatere systempartisjonen C:/. Fikk da kjørt getdataback, men fant ingenting. Tror derfor ikke jeg kommer til å kjøre format på D:/ der alle dataene jeg vil ha tilbake ligger. Har du tips om noe freeware som kan restore MFT på en skadet partisjon? Endret 6. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Kan du ikke kjøre en test så du får utelukket hardiskfeil? For det virker som at filsystemet er den store synderen her.. -Ulv Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Hei Claus. Med hva? Alt som prøver å scanne partisjonen stopper opp, kræsjer eller henger seg... Endret 6. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Last ned Ultimate Boot CD og kjør noen av de diagnoseprogrammene. Kom faktisk på hvor glad jeg er som ikke er i din situasjon PS! Satt i en ny disk i laptopen og regnet med at det skulle gå greit, men også da fikk jeg blåskjerm etter å ha formatert ca 70% av partisjonen på disken (altså en ny disk), så det lukter noe hardware malfunction i laptopen som har "ødelagt" disken.. Så ikke den. Da er sjangsen stor for at det er noe annet.. men hva Endret 6. juni 2008 av Xander^ Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Da formaterte jeg siste partisjonen også, det gikk greit. Men finner ikke en dritt når jeg prøver recovery med GetDataBack.. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det finnes butikker/spesialister som kan "ta ut" dataene dine fra disken, om de er veldig viktige. Det er litt dyrt, men sikkert verdt det. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Det finnes butikker/spesialister som kan "ta ut" dataene dine fra disken, om de er veldig viktige. Det er litt dyrt, men sikkert verdt det. Blir glatt en del tusenlapper ihvertfall. Usikker på om det er verdt det. Endret 7. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Det finnes butikker/spesialister som kan "ta ut" dataene dine fra disken, om de er veldig viktige. Det er litt dyrt, men sikkert verdt det. Blir glatt en del tusenlapper ihvertfall. Usikker på om det er verdt det. Hva ble utfalet av harddiskdiagnosen..*slurper i meg siste rest av rødvinen mens jeg klargjør flueboksene for morgendagen* Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Hva ble utfalet av harddiskdiagnosen.. Enten så henger scanning seg eller så får jeg vite at MFT er skadet.. Har kjørt format og prøvd getdataback som ikke finner særlig data.. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er takknemlig for alle innspill. Om jeg blir desp så skal jeg vurdere profesjonell restoring. Masse RAW-bilder og musikkmekk som ikke var backet opp. .( Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg skjønner ikke egentlig hvordan MTF kan bli skadet av en iso-fil. Gikk det ikke ann å boote disken i det hele tatt? Da går det vel ikke ann å fikse MTF heller kansje. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Nei, blåskjerm, evt maskina reboota seg selv uten varsel.. Pørvde boote windows cd og formatere, selv det gav blåskjerm.. Har som sagt prøvd en annen disk i maskina også, og det funker faktisk heller ikke. Så det er noe muffens som herper harddisker her-. Endret 8. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå