Gå til innhold

En liten/middels hund som passer for føstegangs hundeeier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wow! Det har jeg aldri lagt merke til!!

 

Mine hunder er veldig rolige inne, og det spiller ingen rolle om vi har gått en lang god tur på en time, løpt og lekt i 2 timer på en fotballbane, eller om vi bare har gått en timinutters tur rundt området vi bor.

 

Jeg går som regel to-tre turer om dagen. En om morgenen på 20 minutter, en etter jobb på 20 minutter-1time og noen ganger en på kvelden på 20 minutter. I dag er det skikkelig dritvær, så da gikk vi ned til parken og opp igjen (5min) så hunden fikk gjort fra seg, og de er glad for å slippe lengre tur når det regner og slikt.

 

En dvergpinscher har muligheten til å ha høyt aktivitetsnivå, men den blir ikke hyper og umulig dersom man dropper de lange turene en dag.

 

wow! Det har jeg aldri lagt merke til!!

 

Mine hunder er veldig rolige inne, og det spiller ingen rolle om vi har gått en lang god tur på en time, løpt og lekt i 2 timer på en fotballbane, eller om vi bare har gått en timinutters tur rundt området vi bor.

 

Jeg går som regel to-tre turer om dagen. En om morgenen på 20 minutter, en etter jobb på 20 minutter-1time og noen ganger en på kvelden på 20 minutter. I dag er det skikkelig dritvær, så da gikk vi ned til parken og opp igjen (5min) så hunden fikk gjort fra seg, og de er glad for å slippe lengre tur når det regner og slikt.

 

En dvergpinscher har muligheten til å ha høyt aktivitetsnivå, men den blir ikke hyper og umulig dersom man dropper de lange turene en dag.

Lenke til kommentar

Vi har en soft coated wheaten terrier, og funker utrolig bra! Vi hadde ikke hatt hund før. Denne hunden røyter ikke så masse, fra hunden vår kommer det mest "hårballer" som er enkelt som ingenting å plukke opp, men er ikke mye og du slipper masse små hår over alt!

 

Vi bruker bare hunden vår som familiehund.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Ok. Ser på Canis sine sider at det står "Aktivitetsbehov: Stort." Stemmer ikke dette helt? Altså, du mener den klarer seg med litt mindre turer også?

 

 

Rasevelgeren hos Canis er vel ikke helt pålitelig. Det er flere raser hvor det finnes tvilsomme beskrivelser.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...