pOOf Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Pinscher? Endret 9. juni 2008 av Toalett Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dvergpinscher 25-30cm høy/lang og 3,5-6kg . Kvikk liten hund som tåler å bli med på lange turer på fjellet, men som ikke ødelegger leiligheten hvis den bare får en kort tur rundt kvartalet. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Ok. Ser på Canis sine sider at det står "Aktivitetsbehov: Stort." Stemmer ikke dette helt? Altså, du mener den klarer seg med litt mindre turer også? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 wow! Det har jeg aldri lagt merke til!! Mine hunder er veldig rolige inne, og det spiller ingen rolle om vi har gått en lang god tur på en time, løpt og lekt i 2 timer på en fotballbane, eller om vi bare har gått en timinutters tur rundt området vi bor. Jeg går som regel to-tre turer om dagen. En om morgenen på 20 minutter, en etter jobb på 20 minutter-1time og noen ganger en på kvelden på 20 minutter. I dag er det skikkelig dritvær, så da gikk vi ned til parken og opp igjen (5min) så hunden fikk gjort fra seg, og de er glad for å slippe lengre tur når det regner og slikt. En dvergpinscher har muligheten til å ha høyt aktivitetsnivå, men den blir ikke hyper og umulig dersom man dropper de lange turene en dag. wow! Det har jeg aldri lagt merke til!! Mine hunder er veldig rolige inne, og det spiller ingen rolle om vi har gått en lang god tur på en time, løpt og lekt i 2 timer på en fotballbane, eller om vi bare har gått en timinutters tur rundt området vi bor. Jeg går som regel to-tre turer om dagen. En om morgenen på 20 minutter, en etter jobb på 20 minutter-1time og noen ganger en på kvelden på 20 minutter. I dag er det skikkelig dritvær, så da gikk vi ned til parken og opp igjen (5min) så hunden fikk gjort fra seg, og de er glad for å slippe lengre tur når det regner og slikt. En dvergpinscher har muligheten til å ha høyt aktivitetsnivå, men den blir ikke hyper og umulig dersom man dropper de lange turene en dag. Lenke til kommentar
xdeathcab Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi har en soft coated wheaten terrier, og funker utrolig bra! Vi hadde ikke hatt hund før. Denne hunden røyter ikke så masse, fra hunden vår kommer det mest "hårballer" som er enkelt som ingenting å plukke opp, men er ikke mye og du slipper masse små hår over alt! Vi bruker bare hunden vår som familiehund. Lykke til Lenke til kommentar
fhl Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ok. Ser på Canis sine sider at det står "Aktivitetsbehov: Stort." Stemmer ikke dette helt? Altså, du mener den klarer seg med litt mindre turer også? Rasevelgeren hos Canis er vel ikke helt pålitelig. Det er flere raser hvor det finnes tvilsomme beskrivelser. Frode Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Cavalier. Min første hund, og vi får veldig god kontakt med hverandre, digg å ha med på valpekurs Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Shetland Sheepdog (Sheltie) Er som Lassie (Collie), bare mye mindre. enig med sheltien:) den er av perfekt størrelse. Utrolig fin! og treng ikkje so mykje tur og sann. familien min har 2. og driver oppdrett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå