LordOfDeath Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Har akkurat fått en advise pr750, som jeg har noen spm om. Noen som har advise UPS, for jeg trenger drivere. Så etter på google men det var så mye drit om advise, så jeg fant ikke advise som lager UPS. Er det veldig viktig å koble UPS til jord?? I så fall må jeg jorde rommet, eller koble til sikringskapet. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Har akkurat fått en advise pr750, som jeg har noen spm om. Noen som har advise UPS, for jeg trenger drivere. Så etter på google men det var så mye drit om advise, så jeg fant ikke advise som lager UPS. Er det veldig viktig å koble UPS til jord?? I så fall må jeg jorde rommet, eller koble til sikringskapet. For å si det "hardt og brutalt"; uten god jord er enhver installasjon av overspenningsvern unødvendig ! Jeg blir overrasket hvis ingen av stikkontaktene hjemme hos deg ikke er jordet. Hvis de nå engang ikke er det, så er det pr. 01.01.03 ikke lengere lov å "blande" jordet og ujordet uten videre. I tillegg har du ikke lov til så mye som å skru av dekselet lengere engang. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan reglene er, men det har blitt vanvittig strengt i forhold til hva du kan gjøre selv.... Hva skal du egentlig med de forresten....skal du ha kontrollert nedkjøring ? Sitter med XP Pro selv, og der ligger mye klart i forhold til overvåking av UPS`er..... Uansett, jeg skal lete litt etter driverene for deg..... fant de nemlig ikke med engang, og har ikke tid akkurat nå. Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Skal lete mer selv, men dette er dataen til bruttern, for PSU'et mitt (OgnOmm btw) er føkka. Det er sikkert bare en sikring, men det er jo ikke lov å skru i den før garantien er borte. Var ganske sikker på det med jording, men tenkte jeg skulle spørre, for da slipper jeg å mekke jording. I alle fall blir jeg nødt til å gjøre noe, prate med nabon som er elekrtiker til å legge inn ei linje på rommet mitt med jording. Eller legge en leder med jording fra sikringskapet til kontakta Ikke helt etter reglene, men det funker så lenge. Har elektro på skolen så det er ikke no problem. Bare ta sikringa først så går det Lenke til kommentar
fredster Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Som jeg skrev er jeg ikke sikker på ordlyden, men de har noe med om du har jordet fra før eller ikke.... Tror det var slik at hvis du har en jordet i boligen din fra, så kan du ikke sette inn en ujordet i det heletatt, eller om det var kun på den kretsen.... Spør naboen di, han vet det sikkert ! UANSETT så har du ikke lov til å gjøre feilen selv engang...he-he " Lykke til ! Fredster Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 FÅr se hva jeg gjør. Vet jo så klart at jeg ikke har LOV til å fikle med kretsen hjemme. Men jeg må jo gjøre noe for å få systemet til å funke. Tror denne UPS'en er DYR!!! 750VA, tele-sikring, RS232 interface.... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du kan jo bruke UPS delen selv om du ikke har jord. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg blir overrasket hvis ingen av stikkontaktene hjemme hos deg ikke er jordet. Hvis de nå engang ikke er det, så er det pr. 01.01.03 ikke lengere lov å "blande" jordet og ujordet uten videre. I tillegg har du ikke lov til så mye som å skru av dekselet lengere engang. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan reglene er, men det har blitt vanvittig strengt i forhold til hva du kan gjøre selv.... Hva heter denne loven? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 FÅr se hva jeg gjør. Vet jo så klart at jeg ikke har LOV til å fikle med kretsen hjemme. Men jeg må jo gjøre noe for å få systemet til å funke. Tror denne UPS'en er DYR!!! 750VA, tele-sikring, RS232 interface.... DYR ?? Hvor mye har du betalt for maskinen(e) dine ? Alt du har av informasjon KAN du ikke sette pris på, og det kan du heller ikke gjøre med tiden ikke minst irritasjonen som følger med en ødelagt maskin.... er du enige ? PS ! Den du har er den MINSTE av de vi selger på jobben, og de selger vi ikke mange av heller. Det er ikke salg til sluttbrukere eller privatkunder vi driver med, så jeg vet ikke hva de små OFFLINE greiene ligger på i pris, men jeg tipper 3500,- ett sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå