VegardSK Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Har kommet opp i muntlig eksamen, nyere historie. Oppgaven er å velge en konflikt etter 1850 og sammenligne hva som skjedde internasjonalt i forhold til det som skjedde i Norge. Skal redegjøre for og drøfte årsaker og konsekvenser av denne konflikten. Vi skal også ha en problemstilling som vi skal snakke om. Denne problemstillingen trenger ikke å ha noen sammenheng med hva som skjedde i internasjonalt i forhold til i Norge. Jeg har valgt Imperialismen som min konflikt, og trenger en problemstilling ! Noen som har noen forslag til problemstilling om imperialismen eller andre tips om oppgaven min? All hjelp og tips mottas med stor takk VegardSK. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg ville egentlig opp i nyere historie, men nå er jeg litt glad jeg ikke gjorde det Hva med: Imperialismen, bra eller dårlig? (for de landene som ble kolonisert) Drøft forløpet (hvilke grunner til), årsakene og konsekvensene av imperialisme Kommer ikke på noen flere. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Tusen takk for svar Nr2 tror jeg blir litt feil da det allerede er bestemt at vi i tillegg til problemstillingen skal redegjøre for og drøfte årsaker og konsekvenser av konflikten samt snakke om forløp/etterspill.. Nr1 virker veldig bra Høres ut som en fin problemstilling som skal gå greit og drøfte. Om imperialismen var mest negativt eller postiv som du sier! Igjen, tusen takk for den, kanskje jeg bruker den.. Noen andre som har noen forslag? Ingen forslag er for dumme.. Bare å prøve seg : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå