kris33 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg går på andre året på Media og Kommunikasjon på videregående og valgte "Web" som tema for Mediaeksamen. Oppgaven består i å lage en plan og designskisse til siden. Dette skal presenteres for lærer og sensor på tirsdag. Siden skal ikke kodes, så alt er mulig. Dette er oppgaven: Politiet i Oslo ønsker en site som kan forebygge typiske øst/vest-konflikter blant ungdom i byen. Siten skal ha et positivt inntrykk og få fram det som fungerer bra mellom ungdom som "krysser" øst/vest-grensen. Likevel skal det være mulig å få råd og tips om hva som kan gjøres hvis en konflikt har oppstått. Disse skal ha en forebyggende effekt og motvirke/hindre bruk av vold som et løsningsalternativ. Målgruppen skal være ungdom (13-19år). Politiet er åpne for forslag når når det gjelder navn på siten, design, innhold, "effekter" som kan tiltrekke seg målgruppen, hvordan den bør driftes og hvordan produksjonsgangen for dette prosjektet skal gjennomføres. Jeg må si jeg synes oppgaven er ganske vrien. Hvordan skal jeg klare å lage en site som får fram innholdet og budskapet på en måte som ungdom vil synes er kult og spennende? Jeg kan jo ikke lage en site som åpenbart er en informasjonsside ("Les mer om hvordan du kan løse en konflikt her" osv), de aller fleste ungdommer vil rømme fra siden så fort de oppdager det. Jeg må "kamuflere" innholdet med content som ungdommer vil synes er interessant (flashspill og video kan være eksempler). Som sagt skal jeg ikke lage siden, jeg skal bare planlegge den. Derfor vil alt være mulig, så ikke la ideene deres bli begrenset av størrelsen. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Tror ikke jeg kan hjelpe deg stort. Men er veldig lurt å bruke spill det er kjedelig for en 13 åring og gå inn på en hvit side med bare skrift. Ville kanskje også lagd et forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå