Brothers Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 hva burde man rense prossessoren med før man setter på cpu kjølern???? og hvordan skal man smøre på kjølepastaen ? er det bare å bruke fingeren for å smøre det utover? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Om du har f.eks arctic silver med "sølv" i, så skal du bare ha en dott på midten, så flyter den ut av seg selv. Tørke av, jeg bruke bare et tørkepapir, evnt kan du sikkert fukte det litt, regner med at du har såpass ny CPU at du har heatspreader, og ikke en bar kjerne... For da er det ingenting som kan være utsatt.. men husk å få vekk fukten da! sikkerhets skyld, vil ikke ha på meg å ha svidd CPUen din Endret 6. juni 2008 av Seruka Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg renser med rødsprit og papir, gnir til den er ren. Jeg tar litt kjølepasta på fingeren og sprer det utover så glatt og tynt jeg kan, samtidig som at det er nok Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Rødsprit? Ok, det går sikkert bra så lenge det er tørt før du tar på kjølepasta. Og ikke bruk fingeren, da kjølepastaen skal helst være bare kjølepasta, og ikke fingersvette og hva det nå kunne være. Trenger bare en liten "dert" på midten av cpu, deretter vil kjøleren ta seg av resten når du fester den. Ville skaffet meg en slik var jeg deg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311777 Har et slikt rensesett, og uansett hva de sier på produkt anmeldelsene, så fikk jeg med begge flaskene når jeg bestilte. Kan hende de har sluttet med den ene flasken fordi den er ikke godt for noe (flasken som forbereder overflaten gjør den faktisk bare mer "skitten"), mens renser flasken er helt super. Tørker fort gjør den også, som er veldig viktig. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Om du har f.eks arctic silver med "sølv" i, så skal du bare ha en dott på midten, så flyter den ut av seg selv. Tørke av, jeg bruke bare et tørkepapir, evnt kan du sikkert fukte det litt, regner med at du har såpass ny CPU at du har heatspreader, og ikke en bar kjerne... For da er det ingenting som kan være utsatt.. men husk å få vekk fukten da! sikkerhets skyld, vil ikke ha på meg å ha svidd CPUen din jeg har en C2D E8400 så ja har en helt ny cpu, har også aretic silver 5 hvis det var det du mente... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Ja, den er dritseig, men når den blir var så flyter den ut Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Rødsprit fungerer strålende. Den fordamper på 10 sekunder, og etterlater seg svært lite (~ ingenting). ArtiClean fungerer minst like bra, men tar litt lenger tid pga. dobbelt så mange kjemikalier. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Bruk rensesett, spirt eller lignende for å rense varmesprederen. ikke kun tørk det av. her finner du bruksanvisning for hvordan du skal legge på. Bedre å se bilder enn diverse beskrivelser her på forumet. Pass på å unngå å bruke finger. kan komme svette og dritt fra fingrene, i tillegg til at at fingeravtrykk på varmepsrederen kan ødelegge for selv den beste kjølepasta. (Tror AS har noe om dette på hjemmesiden sin) Endret 8. juni 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Isopropanol (kondensfjerner) og tørkepapir. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Rødsprit fungerer strålende. Den fordamper på 10 sekunder, og etterlater seg svært lite (~ ingenting). Rødsprit inneholder alt for mye tilsetninger (som blir igjen på flatene). Som nevnt av andre er Isopropanol tingen. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Lurer på hva gevinsten i snitt er tempmessig om en benytter seg av f.eks ArctiClean over et kaffefilter? Tok en runde med google og fant ikke mye annet en masse bilder av folk som speilet seg i overflaten på kjøleribbene, ingen tall på om det faktisk gir en gevinst. Kan selv si at jeg ikke har merket noen forskjell, men det er da vanskelig å måle. Kanskje noen kan dokumentere at det har en hensikt, bortsett fra at det blir enklere å fjerne gammel kjølepasta? Om temp er den samme så er det vel egentlig ganske meningsløst da det ikke er så fryktelig mange som ser denne blanke flaten, og en uansett kommer til å legge på ny pasta. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Rødsprit fungerer strålende. Den fordamper på 10 sekunder, og etterlater seg svært lite (~ ingenting). Rødsprit inneholder alt for mye tilsetninger (som blir igjen på flatene). Som nevnt av andre er Isopropanol tingen. Hvor stor temperaturforskjell har du målt mellom rødsprit og isopropanol? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Deja vu. Men uansett, jeg bruker og har i mange år brukt rødsprit og papir, evt ei fille å tørke av med. Overklokker så det griner og jeg kan ikke forstå at rødspriten skal være så forferdelig som enkelte skal ha det til. Jeg har nå et skikkelig rensekit som jeg fikk nesten gratis da jeg bestilte med vannkjølinga, og tenkte jeg bare skulle prøve forskjellen. Resultatet var ikke overraskende, nemlig ingenting, kansje 0.03grader, men hvem bryr seg. Endret 9. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Beklager, leste feil. Slett post, takk Endret 9. juni 2008 av Slettet-ORYwP89mk3 Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Bruk rensesett, spirt eller lignende for å rense varmesprederen. ikke kun tørk det av. her finner du bruksanvisning for hvordan du skal legge på. Bedre å se bilder enn diverse beskrivelser her på forumet. Pass på å unngå å bruke finger. kan komme svette og dritt fra fingrene, i tillegg til at at fingeravtrykk på varmepsrederen kan ødelegge for selv den beste kjølepasta. (Tror AS har noe om dette på hjemmesiden sin) det jeg kan finne ut av den guiden er at man må ta bort "thermal pad" va det betyr... er dette noe jeg burde/må gjøre eller ??? Isopropanol (kondensfjerner) og tørkepapir. jeg var å letet etter Isopropanol men alt jeg fant var "BLÅ RENS" er dette det samme eller er det noe HELT annet ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Blårens er blåfarget isopropanol. På samme måte som rødsprit er rødfarget etanol. Så det er like greit å bruke rødsprit som blårens, siden begge to er tilsatt fargestoff og er derfor legger igjen "massevis" av drittstoffer på prosessoren. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har ringt og hørt på masse bensinstasjoner, fargehandler ++ men ikke klart å oppdrive vanlig isopropanol. Jeg skal bare rense undersiden på stock-kjøleren til en Q6600, da jeg har kjøpt egen kjølepasta jeg skal bruke i stedet for denne "pad'en" som sitter fast på stock-kjøler. Kan jeg bruke rødsprit eller eventuelt en god vodka til dette? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har ringt og hørt på masse bensinstasjoner, fargehandler ++ men ikke klart å oppdrive vanlig isopropanol. Jeg skal bare rense undersiden på stock-kjøleren til en Q6600, da jeg har kjøpt egen kjølepasta jeg skal bruke i stedet for denne "pad'en" som sitter fast på stock-kjøler. Kan jeg bruke rødsprit eller eventuelt en god vodka til dette? Rødsprit. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Bruk rødsprit, har ingen ting å si. Bruker det selv hele tiden. Endret 11. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå