Gå til innhold

rensing av prosessoren før påsmøring av kjølepasta....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har f.eks arctic silver med "sølv" i, så skal du bare ha en dott på midten, så flyter den ut av seg selv.

Tørke av, jeg bruke bare et tørkepapir, evnt kan du sikkert fukte det litt, regner med at du har såpass ny CPU at du har heatspreader, og ikke en bar kjerne... For da er det ingenting som kan være utsatt.. men husk å få vekk fukten da! sikkerhets skyld, vil ikke ha på meg å ha svidd CPUen din :p

Endret av Seruka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Rødsprit? Ok, det går sikkert bra så lenge det er tørt før du tar på kjølepasta.

Og ikke bruk fingeren, da kjølepastaen skal helst være bare kjølepasta, og ikke fingersvette og hva det nå kunne være. Trenger bare en liten "dert" på midten av cpu, deretter vil kjøleren ta seg av resten når du fester den.

Ville skaffet meg en slik var jeg deg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311777

Har et slikt rensesett, og uansett hva de sier på produkt anmeldelsene, så fikk jeg med begge flaskene når jeg bestilte.

Kan hende de har sluttet med den ene flasken fordi den er ikke godt for noe (flasken som forbereder overflaten gjør den faktisk bare mer "skitten"), mens renser flasken er helt super. Tørker fort gjør den også, som er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Om du har f.eks arctic silver med "sølv" i, så skal du bare ha en dott på midten, så flyter den ut av seg selv.

Tørke av, jeg bruke bare et tørkepapir, evnt kan du sikkert fukte det litt, regner med at du har såpass ny CPU at du har heatspreader, og ikke en bar kjerne... For da er det ingenting som kan være utsatt.. men husk å få vekk fukten da! sikkerhets skyld, vil ikke ha på meg å ha svidd CPUen din :p

jeg har en C2D E8400 så ja har en helt ny cpu, har også aretic silver 5 hvis det var det du mente...

Lenke til kommentar

Bruk rensesett, spirt eller lignende for å rense varmesprederen. ikke kun tørk det av.

her finner du bruksanvisning for hvordan du skal legge på. Bedre å se bilder enn diverse beskrivelser her på forumet.

Pass på å unngå å bruke finger. kan komme svette og dritt fra fingrene, i tillegg til at at fingeravtrykk på varmepsrederen kan ødelegge for selv den beste kjølepasta. (Tror AS har noe om dette på hjemmesiden sin)

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Rødsprit fungerer strålende. Den fordamper på 10 sekunder, og etterlater seg svært lite (~ ingenting).

Rødsprit inneholder alt for mye tilsetninger (som blir igjen på flatene). Som nevnt av andre er Isopropanol tingen.

Lenke til kommentar

Lurer på hva gevinsten i snitt er tempmessig om en benytter seg av f.eks ArctiClean over et kaffefilter?

Tok en runde med google og fant ikke mye annet en masse bilder av folk som speilet seg i overflaten på kjøleribbene, ingen tall på om det faktisk gir en gevinst.

Kan selv si at jeg ikke har merket noen forskjell, men det er da vanskelig å måle.

Kanskje noen kan dokumentere at det har en hensikt, bortsett fra at det blir enklere å fjerne gammel kjølepasta?

Om temp er den samme så er det vel egentlig ganske meningsløst da det ikke er så fryktelig mange som ser denne blanke flaten, og en uansett kommer til å legge på ny pasta.

Lenke til kommentar
Rødsprit fungerer strålende. Den fordamper på 10 sekunder, og etterlater seg svært lite (~ ingenting).

Rødsprit inneholder alt for mye tilsetninger (som blir igjen på flatene). Som nevnt av andre er Isopropanol tingen.

Hvor stor temperaturforskjell har du målt mellom rødsprit og isopropanol?
Lenke til kommentar

Deja vu. Men uansett, jeg bruker og har i mange år brukt rødsprit og papir, evt ei fille å tørke av med. Overklokker så det griner og jeg kan ikke forstå at rødspriten skal være så forferdelig som enkelte skal ha det til. Jeg har nå et skikkelig rensekit som jeg fikk nesten gratis da jeg bestilte med vannkjølinga, og tenkte jeg bare skulle prøve forskjellen. Resultatet var ikke overraskende, nemlig ingenting, kansje 0.03grader, men hvem bryr seg.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Beklager, leste feil. Slett post, takk :)

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar
Bruk rensesett, spirt eller lignende for å rense varmesprederen. ikke kun tørk det av.

her finner du bruksanvisning for hvordan du skal legge på. Bedre å se bilder enn diverse beskrivelser her på forumet.

Pass på å unngå å bruke finger. kan komme svette og dritt fra fingrene, i tillegg til at at fingeravtrykk på varmepsrederen kan ødelegge for selv den beste kjølepasta. (Tror AS har noe om dette på hjemmesiden sin)

det jeg kan finne ut av den guiden er at man må ta bort "thermal pad" va det betyr... er dette noe jeg burde/må gjøre eller ???

Isopropanol (kondensfjerner) og tørkepapir.

jeg var å letet etter Isopropanol men alt jeg fant var "BLÅ RENS" er dette det samme eller er det noe HELT annet ?

Lenke til kommentar

Har ringt og hørt på masse bensinstasjoner, fargehandler ++ men ikke klart å oppdrive vanlig isopropanol.

Jeg skal bare rense undersiden på stock-kjøleren til en Q6600, da jeg har kjøpt egen kjølepasta jeg skal bruke i stedet for denne "pad'en" som sitter fast på stock-kjøler.

Kan jeg bruke rødsprit eller eventuelt en god vodka til dette?

Lenke til kommentar
Har ringt og hørt på masse bensinstasjoner, fargehandler ++ men ikke klart å oppdrive vanlig isopropanol.

Jeg skal bare rense undersiden på stock-kjøleren til en Q6600, da jeg har kjøpt egen kjølepasta jeg skal bruke i stedet for denne "pad'en" som sitter fast på stock-kjøler.

Kan jeg bruke rødsprit eller eventuelt en god vodka til dette?

Rødsprit. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...