rolfarda Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei folkens, Jeg har kjøpt en trådløs ADSL ruter av typen 3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL.4 port 10/100 switch (med 3Com 11Mbps Wireless LAN PCI Adapter til stasjonær PC) Jeg har ADSL fra Telenor (analog linje) og Windows XP. Når jeg prøver å koble opp via 3Com ruteren får jeg ikke kontakt med Internett, men hvis jeg kobler PC'en direkte til ADSL modemet (via et internt nettverkskort) så fungerer koblingen. Jeg får tilgang til administrasjonsprogrammet i 3Com ruteren og har satt den opp med PPPoE med riktig brukernavn og passord. Windows XP er satt opp via "Networks connection" wizard og til å benytte en alltid tilgjengelig nettforbindelse (dvs. ingen oppringing). Den trådløse forbindelsen fungerer men det ser ut som ruteren ikke kobler opp mot Telenor ADSL. Trenger desperat HJELP og håper noen kan bistå meg. Takk på forhånd . Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei folkens, Trenger desperat HJELP og håper noen kan bistå meg. Takk på forhånd . Husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
rolfarda Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ja, jeg har benytte @online.no i brukernavnet. Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du bruker selvfølgelig "PPPoe over Enternet", og som sagt [email protected].. Du kan også sette inn DNS adressene. siden Telenor til tider sliter med DNS serverne sine.. Telenors DNS adresser: Primær DNS: 148.122.208.99 Sekundær DNS: 148.122.161.3 Resetting av ruter er jo et must fra tid til annen Du skriver at du har laget en tilkobling med wizard.. men i Win XP lages det automatisk en LAN connection som er på så lenge NIC har forbindelse med enhet.. Det er denne du skal bruke.! Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Jeg har tilsvarende løsning ifra 3 com, og det fungerer helt fint. Plagdes noe enormt med å få det til, men feilen hos meg var at jeg hadde glemt @online.no i brukernavnet. Hvis du fremdeles har problemer så legg igjen beskjed, så kan vi ta det over telefonen. (Har vel gitt opp eller løst det, men man vet jo aldri) Lorentz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå