Gå til innhold

Formfaktor: SSI CEB 1.1 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! jeg skal sjekke ut linkene fortløpende..

 

Wikipedia - The SSI CEB specification was derived from the EEB and ATX specifications. This means that SSI CEB motherboards have the same mounting holes and the same IO connector area as ATX motherboards, although SSI CEB motherboards are larger in size than ATX motherboards. The rear panel aperture is identical to the EEB and ATX specification and expansion cards mounted on an SSI CEB motherboard appear much the same as they would on an ATX motherboard.

 

 

Kabinettet jeg linken til over støtter ATX og E-ATX og hvis det som står på wikipedia stemmer er dette gode nyheter! whihiii :)

Endret av RAVENyeahLikeInBIRD
Lenke til kommentar

"SSI CEB motherboards have the same mounting holes"

"SSI CEB motherboards are larger in size than ATX motherboards"

 

Første linjen er jo gode nyheter, men den andre tilsier jo at den er for stor for ATX og muligens E-ATX. Gi meg 2 min så skal jeg prøve å finne det ut...

 

EDIT:

 

E-ATX kort er EATX 304.8 mm brede og 330.2 mm høye

SSI CEB 1.1 er 304.8 mm brede og 266 mm høye

 

"The CEB baseboard is based on the EEB form factor reduced to 305mm x 267mm [12” X 10.5”]. This represents

the maximum size of the CEB-compliant baseboard, though smaller sizes are possible." -Fra andre linken

EATX standarden fra wikipedia

 

Så ser ut som det skal passe, men se om noen andre kan gi en mening til denne formfaktoren

Endret av Ezmo
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Har montert nå. Og hovedkortet gikk fint inn.

Problemet blir å finne kjøler som passer :(

 

Boxed kjølerne bråker noe jævli

 

Hmmm, det trodde jeg ogsA til A begynne med, men har du mulighet til a stille pA hastigheten som den stAr nA?

 

FOrste gang jeg fyrte opp maskinen brAka viftene noe jAEvelig men det var fordi dem kjOrte pA full load og mer enn det. Jeg skrudde av maskinen stilt opp og ned pA hastigheten bak pA kabinettet - starta opp pcen og "plutselig" etter noen forsOk var viftene i orden og har funkert helt normal siden.

Lenke til kommentar

sry mac for seint svar..

 

Jeg er stor fornoy :) Eneste som irriterer meg er at den ene prosessoren alltid er 10-15 grader varme en den andre og jeg gidder ikke aa ta opp hovedkortet fra casen siden jeg maa til paa undersiden for aa fjerne kjOleren. Noe annet jeg synes var litt rart, det folgte ikke med innebygd hoytaler i kabinettet som hadde vaert fint og hatt til feilsOking..

 

KjOr noe tester naar du faar fart pa pcen saa kan vi sammenligne :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...