thor90 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Hei hei. Har nettopp plassert to nye harddisker inn i PCen, begge er på 1TB. Problemet er at PCen ikke finner harddiskene i "My Computer". Når jeg går inn i biosen finner PCen harddiskene, samme i "Device Manager". Når jeg er i Device Manager har jeg oppdatert drivere, men det sies at "The best driver software for your device is already installed". Men som sagt, harddiskene er ikke til å finne i My Computer, så jeg får altså ikke lagret noe på dem enda. Noen som veit hvordan jeg kan få dem til å fungere i vanlig drift? Har altså tre harddisker i PCen fraførav, så OS og alt annet er installert og oppegående. Btw, jeg kjører altså Windows Vista 64bit hvis det skulle ha noe å si Er sikkert noe enkle greier, har fått det til før, men er helt blank på hvordan jeg skal gjøre nå i Vista... Takker for svar på forhånd Endret 6. juni 2008 av thor90 Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Åpne startmenyen - høyreklikk på datamaskin og velg behandle - velg diskbehandling. Der finner du alle harddisker som er på PC-en. Er det et rødt kryss e.l. ved siden av de nye diskene så må du initialisere dem for at vista skal kunne finne dem og ta dem i bruk. Høyreklikk på den disken du skal bruke og velg initialiser. Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 har du formatert dem da? Har ikke formatert noe som helst etter at jeg satte harddiskene inni PCen. Husker at da jeg kjørte Windows XP formaterte jeg ved å høyreklikke på harddiskene inni Min Datamaskin. Peiling på hvordan jeg formaterer harddiskene i Vista? Lenke til kommentar
thor90 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Fant utav det nå, tusen tusen takk for raske svar Lenke til kommentar
Skrufgreen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Låner denne. Jeg mottok min nye pc fra komplett idag og installerte Vista 64bit på harddisk nr 1 som er 75gb så prøvde jeg å finne harddisk nr 2 som er på 750gb. Men jeg finner den ikke. Gjorde som elo_ skrev i innlegg #3, men jeg fant ikke helt akkurat som det stod beskrevet. Var vel for XP? Håper noen kan hjelpe meg med Vista 64bit versjonen til å finne den andre harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå