Gå til innhold

Jeg skal ha ny PC, noen som vil hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel grei den for det du skal bruke den til. Intel sine prossesorer er vel bedre en AMD sine for tiden, men det er ikke noe jeg er 100% sikker på. Bestiller du dette og bygger selv blir det jo såklart billigere, men har du ikke mulighet/kompetanse til det, er jo det der en fin ferdipakke:)

Lenke til kommentar

Det er lite eller ingen grunn til å foretrekke Intel over AMD når vi snakker om denne delen av marketsegmentet: Budsjett altså. AMD har helt greit konurransedyktige modeller i de hastighene.

Denne maskinen vil fungere meget greit til det du nevner. For bildebehandling er mye RAM et stort pluss om du bruker proffe programmer som Photoshop, da disse spiser mye minne. 3GB er nok til meget tungt bruk innen slike programmer. Maskinen vil være mer enn rask nok for "normal bruk" dvs. surfing osv. osv. Siden det følger med et nokså ok skjermkort, så vil den nok også kunne ta unna litt på spillsiden også. Skjermkortet er medium-low ytelse, men det bør holde til mellom lave og medium grafikkinstillinger på nyere spill og relativt høye instillinger på spill et par år gamle.

Alt i alt en helt grei pakke til en grei (men ikke fantastisk på noen måte) pris. Det eneste er at dersom du ikke har til intensjon å spille noe som helst på denne maskinen, så er det skjermkortet som brukes bare bortkastet, og vil dermed være med på å gjøre pakken unødvendig dyr for hva du trenger den til.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvor kraftig er prosesoren? Ville heller gått for en 2,8-3Ghz dobbelkjerne enn en svakere trippelkjerne til bildebehandling, spesielt hvis du bruker enkelte tunge photoshop filtre eller DxO.

AMD eller Intel er et fett. Begge er knallbra.

Se også litt rundt på diverse nettbutikker. Du kan fort komme borti et knalltilbud( eller benytte deg av PC-byggeren enkelte nettbutikker har).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...