GeirGrusom Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei! Jeg holder på å lage en funksjon som leser Radiance HDRI filer, high dynamic range. Så langt jeg har forstått, regner en ut flyttallsverdiene fra RGB ved å bruke eksponeringsfeltet, grei biff. Men vil 3D kortet ha dataene som 16-bit, eller 32-bit float? (nVidia sitt siggraph dokument var litt uklart på området) Og hvis det er 16-bit, er det noen som aner formatet på 16-bit float? Jeg prøver å skrive en ny datatype for dette, men finner ikke noe dokumentasjon for 16-bit float. Samme prinsippet gjelder sikkert som i IEEE 754, men jeg må først vite hvordan bitmønsteret skal være der før jeg kan skrive datatypen, og dette klarer jeg ikke å finne noe informasjon om. Halp plx? Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vet ikke om kortet vil ha 16 bit eller 32 bit, men her er bitmønsteret for 16 bit: http://en.wikipedia.org/wiki/Half_precision Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Etter det jeg har sett så burde 16 bit være nok. Det ligger en klasse i OpenEXR pakka for behandling av half. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Takker så mye for svar Skal se om jeg ikke finner ut av det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå