Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder på å lage en funksjon som leser Radiance HDRI filer, high dynamic range.

Så langt jeg har forstått, regner en ut flyttallsverdiene fra RGB ved å bruke eksponeringsfeltet, grei biff.

 

Men vil 3D kortet ha dataene som 16-bit, eller 32-bit float? (nVidia sitt siggraph dokument var litt uklart på området)

Og hvis det er 16-bit, er det noen som aner formatet på 16-bit float?

 

Jeg prøver å skrive en ny datatype for dette, men finner ikke noe dokumentasjon for 16-bit float. Samme prinsippet gjelder sikkert som i IEEE 754, men jeg må først vite hvordan bitmønsteret skal være der før jeg kan skrive datatypen, og dette klarer jeg ikke å finne noe informasjon om.

 

Halp plx?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...