smetho Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei. Har en java-applikasjon som benytter en ekstern Oracle-database (bruker classes12.zip driveren). Ting fungerte ypperlig frem til jeg formaterte maskinen (koden er akkurat den samme) Nå får jeg bare kastet SQL-Exception: "Fikk ikke koblet til: I/U-unntak: The Network Adapter could not establish the connection" Siden SQL-exception blir kastet betyr vel dette at den har kontakt med databasen? Nettverkskortet mitt er konfigurert og internett-forbindelsen er fin. Klarer også å koble meg til databasen ved hjelp av SQL*Plus problemfritt. Noen tanker og idèer om hva som kan være feil? Hadde fått en annen feilmelding om det var loading av driveren som var problemet (catcher dette i en egen blokk). Men koden er som sagt den samme som tidligere. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 :oops: Fungerte IKKE med firewall av, men da jeg skrudde den på fungerte det :-? Jaja, fant ihvertfall ut hva det var. Koselig å debugge ting under slike omstendigheter!! Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hvis det var NITH sin oracle-server du prøvde å koble deg til, så er den full av jævelskap noen ganger. Det beste er å skru av maskinen, gå en times lang tur i naturen og komme tilbake med frisk luft i lungene. Da hender det at det virker. Hvis ikke så har du iaf fått deg en fin tur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå