cp-nilsen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vanskelig å plassere denne tråden riktig, men vi prøver. Har et skjermkort som bruker 2 ekspansasjonsspor. Maskinen har bare èn PCIe x16 port, og kortet passer ikke til kabinettet der. Den eneste plassen jeg får plass til kortet er helt i kanten av kabinettet, der det hverken er PCIe eller PCI. Finnes det skjøtekabel til PCIe, slik at jeg kan plassere kortet mitt her? Jeg har også lest litt om at det finnes mulighet for å bruke PCIe eksternt, men har det blitt noen produkter i butikk for dette enda..? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Hmm. Er ikke sikker, har ikke PCen her. Problemet er at det er en HP-maskin, og disse er konstruert "speilvendt" (i stedet for at hovedkortet står på venstre dør, står den på høyre). Dette gjør at kort som bruker 2 ekspansasjonsspor ikke kan brukes. Derfor trenger jeg en form for "skjøtekabel" eller lignende. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Dette brukes ofte i servere men har bare sett det for agp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå