cruelphotography Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Slenger opp en av hvert lysoppsett her, nå. Resten av serien kan dere se her: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cruelcruel/jacobsen/ Fotografert med Hasselblad H2D m/ P20 bakstykke, 80mm 2,8. Veldig fornøyd med lys her, spesielt kantlyset rundt nedredel av ansiktet / hår osv her. Synes det traff ganske bra. Ett lite nærportrett, ganske fornøyd med hender og blikk. Det jeg liker her er lyset, rembrandt trekanten, og lyset som definere kinnbein her. Synes virkelig det får ansiktet til å bli smalere. Og her liker jeg mest bakgrunnslyset (en spot med grid og doors som såvidt streifer veggen bare), angrer litt på at jeg ikke hadde en pitteliten fill softbox her, kanskje? Men mulig jeg også liker kontrasten. Ellers ligger det endel money shots på photobucketen, men blir veldig likt ting jeg har gjort før. Beauty dish som main light på alle untatt nærportrettet her. www.cruelphotography.com Endret 6. juni 2008 av cruelphotography Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Meget bra, jeg liker det at vi ikke får de tradisjonelle konfirmasjons bildene, det er det jeg først forbinder med tittelen din, men jeg blir positivt overasket. Har du liquifya øynene hennes? Eller er de bare utrolig store? ^^ Har vel ikke noe kritikk å gi forsåvidt.... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Hehe, nei, har liquifiya noe ja, men ikke øynene nei, de er bare stoore ^ Lenke til kommentar
presjes Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Meget fine bilder og må si jeg bare misunner dere med studio og lys mer og mer for hver slik tråd Selv likte jeg dette veldig godt fra serien din: http://i115.photobucket.com/albums/n320/cr...749copycopy.jpg Best i S/H og uttrykket til modellen som du har fanget med armene, henda, håret og skyggene likte jeg dette meget godt. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Liker bildene veldig godt:) Når man konfirmeres trer man jo inn i de voksnes rekker, og synes disse bildene ble så "voksen" som hun har blitt. Meget BRA:D Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk for kommentarer =9 Themoonman, hehe artig du sier det er endel pappaer som blir "wow", da de ser dattera si på konf bilder for tiden plutselig ikke så mye barn lengre.. (mødrene har vært der selv, though, så de blir ikkje like overaska). Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Syns dette var en kjempebra serie OleM :) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hvor jobber du cruel? Utrolig fine studiobilder du får til, til tider Skulle bare ønske jeg hadde studio, hasselblad å en haug med studioblitser å "leke" meg med Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Juliess, du kommenterer alltid sent på natta ;d like ille som meg du. Skal du og marius game AoC, BTW? Pirja, er det ikke noe retningslinjer ifht slike itng her på forumet. står uansett på "about" delen på hjemmesiden min =) takk for kommentaren, alle ønsker seg nok hasselblad (selv om - imotsetning til det mange tror så er den ikke så magisk, her snakker vi 1 punkts dinosaur AF, lite mobilitet og sjaktsøker, så de fleste tar nok dårligere bilder med en slik en), og bra studio gear er alltid fint, men 100% unødvendig. Beste er alltid å starte med lite gear, så du lærer deg å være kreativ. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Sjaktsøker er konge. Den beste form for søker som finnes. Det er sikkert grusomt uvanlig for en som har liten erfaring med det (uten at jeg sier at du har det), men de som liker det, elsker det. Og jeg er blant dem. Jeg skulle ønske jeg hadde sjaktsøker på et digitalt kamera. Det er nesten essensielt for å få skikkelig kontakt med modell, synes jeg. I alle fall overlegent. At verden er speilvendt blir man vant med. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Sjaksøker kamera er definitivt konge til noen typer foto, feks barn og familier er det uovertruffent til. Men til noen typer foto, foretrekker jeg mobilitet over kontakt =) Men såklart noen ganger vil jeg ha den ekstra kvaliteten jeg får ut av filene her kontra canonen, overaskende stor forskjell da jeg driver med iaf grupper og helfigur. Mye mere crisp look.. =) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 En lett digital tlr hadde gitt deg mobiliteten, hvis du klarer å vende deg til at alt går andre veien enn deg. Rolleiflex er laget for håndholdt fotografering. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Har ikke noe problem med at ting går andre veien, nei. Det gjør det jo her også, ikke noe stort problem lenger. Var usaklig irriterende i starten, though.. men om jeg fokuserer litt så klarer jeg å bruke den uten at jeg somler tid på det nå ja..^^ Digital TLR? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Rolleiflex, Mamiya C330, Yashicamat etc. Twin Lens Reflex, altså toøyd speilrefleks. Liten, lett og portabel. Sentrallukker gjør at man kan jobbe ned mot 1/20s håndholdt. Ikke verst for mellomformat Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Ah, tror ikke jeg har hørt om / kjenner noen som har slike med digitalt bakstykke. Men høres interessant ut, ihvertfall. Vi har noen ganske antikke twin lense reflex kameraerer stående til pynt i butikken.. Kanskje noen av de funker enda.. ^^ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg har et par pensjonerte fra sekstitallet (Zeiss Ikoflex og Yashica) stående til pynt, i tillegg til min elskede Rolleiflex. Jeg hadde foretrukket en som var laget på basis av Rolleiflex, dvs uten utskiftbart bakstykke, liten og lett. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Juliess, du kommenterer alltid sent på natta ;d like ille som meg du.Skal du og marius game AoC, BTW? Og her kommer en til Må utnytte alle døgnets timer vet du... hehe.. Vi er i full gang på Furyserveren, bare for å være skikkelig OT. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg skal også spille på fury eller wildsoul, yay =) får meg PC den 19 / 20.06. skal ha aoc klart til da. er god til å utnytte døgnet timer jeg også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå