Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?

prada8

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd både på Moholt Allè (den oppussede delen av Moholt), Moholt og Voll. Om du har fått plass ved "vanlige" Moholt så anbefaler jeg det ikke. Siden hybelene ikke har blitt pusset opp på mange tiår og studentene som bor det gir de hard medfart, så ser det meste veldig gammelt og slitt ut. Selv var jeg veldig uheldig og delte kjøkken et sted hvor de mente hjørnet av kjøkkenet egnet seg til søppeldynge (det var digre hauer med pizzaesker og uidentifiserbare ting opp til taket) det er også ganske mye utskifting på Moholt, siden oppsigelsestiden er forholdsvis kort. Men er du heldig og klaffer godt med de du bor med kan det jo bli veldig hyggelig, så alt er egentlig et sjangsespill.

Voll har den beste standaren, men er også dyrest, jeg tror jeg vil anbefale Moholt Allè. Der er det bla. Oppvaskmaskin, noe som teller ganske mye for min del, og det ser mye bedre ut. Tror en betaler en liten hundrelapp mer enn Moholt, og nesten en tusenlapp mindre enn Voll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ikke ut som tråden har død ut her.. Flotte greier..

Fikk akkurat vite at jeg kommer inn på NTNU i dag. Nå sliter jeg litt med å velge hybel. Har fått tilbud fra Voll (som så mange andre her) og på en hybel på Moholt Studentby. Problemet mitt er nå at jeg har vært innstilt på å bo på Voll siden jeg fikk kontrakten, eget bad (selv om det er lite) teller som et veldig stort PLUSS. Hybelen på Moholt tror jeg har ca samme størrelse, men det er ikke gode bilder av den og jeg har ikke funnet noen bilder av badet på Moholt (som må deles med 3 andre).

Pris og avstand til skolen gjør at jeg heller litt mot Moholt, men jeg hadde håpet at noen kunne som kanskje har erfaringer fra en eller begge kunne gitt meg litt veiledning. Har lest alle innleggene som er skrevet på denne tråden og det virker som Voll er bra saker det også.

Tror standarden er bedre på Voll enn Moholt, men jeg aner egentlig ikke..

Jeg bodde på Moholt i flere år og var ofte på besøk på Voll også. Stort sett var jeg utrolig glad for at jeg bodde på Moholt og ikke på Voll. Først og fremst på grunn av pris i forhold til hva man får. Hybelen på Moholt har mye bedre planløsning, du får plass til å ommøblere og sette inn litt ekstra ting der i motsetning til hyblene på Voll. Husk at badet er inkludert i de 12 kvadratmeterne på Voll. Å dele bad var null problem, var det noe jeg savnet var det eget kjøkken på grunn av folk som ikke gadd å vaske opp, komfyr som var okkupert når jeg ville lage mat osv. På Moholt er det bare fire som deler kjøkken, mens det er flere på Voll. Jeg bodde i Herman Krags vei og syntes standarden var grei nok, men den er selvfølgelig bedre på Voll. Vet ikke hvordan den er i de rehabiliterte hyblene i Moholt Allé.

Ellers kommer mye an på akkurat hvor på Moholt du bor. Bor du på Moholt i den delen nærmest Gløs, er det ganske mye lenger å gå til Voll, jeg tipper 10 minutter. Sykler du er det ikke noe problem. Trivselen avhenger først og fremst av hvem du bor sammen med, uansett om det er på Moholt eller Voll, og det er det vel ikke så lett å vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Jeg har bodd både på Moholt Allè (den oppussede delen av Moholt), Moholt og Voll. Om du har fått plass ved "vanlige" Moholt så anbefaler jeg det ikke. Siden hybelene ikke har blitt pusset opp på mange tiår og studentene som bor det gir de hard medfart, så ser det meste veldig gammelt og slitt ut.

Jeg er som sagt bergenser og vet lite (eller ingenting) om Trondheim annet enn det som er sagt og skrevet på SiT og Voll sine nettsider. Har fått tilbud om hybel i Herman Kragsv 19 (om det er i Moholt Allè vet jeg ikke :hmm: )

Jeg setter stor pris på at noen faktisk gidder å dele sine erfaringer med meg. Det er ikke lett å velge...

Lenke til kommentar
Jeg er som sagt bergenser og vet lite (eller ingenting) om Trondheim annet enn det som er sagt og skrevet på SiT og Voll sine nettsider. Har fått tilbud om hybel i Herman Kragsv 19 (om det er i Moholt Allè vet jeg ikke :hmm: )

Moholt studentby består av to hovedgater med hybler, den ene er Herman Krags veg og den andre er Moholt Allé.

Lenke til kommentar

Neida, vi lyver aldri.

Fra spøk til alvor.

Voll Studentby har grei standard, prisen er noe stiv og enten kommer du på en gang med en gjeng idioter eller så kan du være heldigere å havne på en gang med greie folk.

Trivselen med dine roomies er viktig.

Den daglige: "hva lager du?". "lager du laks og ris?" "hei! lager du middag?" "det lukter så godt, hva er det der for noe?" "jeg skal ha grandiosa i dag også jeg"(fint for deg!)

Etter 2-3 uker med de samme spørsmålene fra de samme menneskene får man lyst å bashe inn cabezaen deres med en frying pan.

Eller to kort "hei!" etterfulgt av pinlig stillhet, mens man gjør det man må på fellesrommet og forlater rommet stille.

Det er alltid en eller to på gangen som finner det for godt å aldri vaske opp tingene sine, og lar alt flyte utover, alltid folk som steker pizza i ovnen uten å bruke papir, og for å ikke glemme idiotene som alltid tar med seg hele klassen sin på vorspiel. Artig å lage seg kveldsmat på fellesrommet hver fredag og lørdag.

Folk på gangen med OCD som går på fucking frekvente missions 10-20 ganger i timen mellom hybelen sin og fellesrommet. Åpner skapet sitt, snøfter og mumler noe for seg selv. Åpner kjøleskapdøra mumler noe igjen og går tilbake til hybelen for så å komme tilbake 5 minutter senere og gjøre NØYAKTIG det samme.

:) yes then

Ellers er faktisk Voll helt cool.

Håper de nye på gangen min ikke er en gjeng med nightwish og punkrock-elskende-grandiosa-spisende emoer.

Men liker coolere musikk som reggae, dancehall, rap, breakbeats ol. Og faktisk tåler lukten av mat som ikke bare er tilberedt med salt og pepper.

Yaggayaw.

Endret av Poldot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...