Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?

prada8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12348972834

Er kjøkkenet for de som bor på parhybel også?

Er det masse stikkontakt-ting i veggene?

Er det kikkhull i dørene?

Er det mye stjeling fra boder o.l., eller var det værre før?

Er det billig på Mega? Herregud... ekte Trondheimer og aldri handlet på Mega. Jaja.

Er det lytt?

Er det action der oppe innimellom? Type politi, ambulanse, vold (på voll) etc...

Ringeklokker? Hvordan er lyden?

Trekker det fra vinduene/listene/døra?

Er det god vifte på badet?

Det var vel det jeg kunne komme på i farten! :)

Lenke til kommentar
Er kjøkkenet for de som bor på parhybel også?

Hvis det ikke er steikeovn på parhyblene så har de rett til å bruke den på fellesrommet for etasjen.

Er det masse stikkontakt-ting i veggene?

Jeg vet ikke hvordan det er på parhyblene, men jeg regner med det er mange nok til at du klarer deg.

Er det kikkhull i dørene?

Nei.

Er det mye stjeling fra boder o.l., eller var det værre før?

Så lenge folk i oppgangen er flinke til å holde dørene låst pleier det ikke å være noe problem.

Er det billig på Mega? Herregud... ekte Trondheimer og aldri handlet på Mega. Jaja.

Mega er billigere enn Ica MAXI, men Kiwi og Rema 1000, som ligger rett over omkjøringsveien, er en del billigere igjen.

Er det lytt?

Kommer litt an på hvor du havner. Noen hybler har betongvegger på alle sider. Jeg hører kun når tullingen over meg dunker i gulvet.

Er det action der oppe innimellom? Type politi, ambulanse, vold (på voll) etc...

Tror jeg har sett politiet ca. én gang i året. Var blant annet en fyr som knivstakk en taxi-sjåfør på Shell-stasjonen som ligger rett overfor Voll. Deretter gjemte fyren seg i en av oppgangene på Voll.

Ringeklokker? Hvordan er lyden?

Dårlig. Hører man musikk eller lignende hører man ikke ringeklokka. Stein eller snøball på vinduet fungerer mye bedre.

Trekker det fra vinduene/listene/døra?

Aner ikke. Aldri lagt merke til noe spesielt. Synes alltid det er varmt på hybelen. Har nesten ikke brukt varmeovnen.

Er det god vifte på badet?

Nei.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Name your price. Evt. prize, alt ettersom... :)

Er det noen av oppgangene som har rykter av noe slag?

Lenke til kommentar
Name your price. Evt. prize, alt ettersom... :)

Jeg skal liksom ikke finne på gavene mine selv, da. Teiting.

Er det noen av oppgangene som har rykter av noe slag?

Det er vanligvis så stor utskiftning at oppgangene sjelden får rykte på seg.

Endret av sim
Lenke til kommentar
Jeg skal liksom ikke finne på gavene mine selv, da. Teiting.

Da har du ikke lært å være kresen. Raring. Men la oss ikke spore av, da fjerner slemme moderatorer hele moroa.

OnT: Jeg gleder meg skikkelig til å flytte inn nå ass, det blir så digg!

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som tråden har død ut her.. Flotte greier..

Fikk akkurat vite at jeg kommer inn på NTNU i dag. Nå sliter jeg litt med å velge hybel. Har fått tilbud fra Voll (som så mange andre her) og på en hybel på Moholt Studentby. Problemet mitt er nå at jeg har vært innstilt på å bo på Voll siden jeg fikk kontrakten, eget bad (selv om det er lite) teller som et veldig stort PLUSS. Hybelen på Moholt tror jeg har ca samme størrelse, men det er ikke gode bilder av den og jeg har ikke funnet noen bilder av badet på Moholt (som må deles med 3 andre).

Pris og avstand til skolen gjør at jeg heller litt mot Moholt, men jeg hadde håpet at noen kunne som kanskje har erfaringer fra en eller begge kunne gitt meg litt veiledning. Har lest alle innleggene som er skrevet på denne tråden og det virker som Voll er bra saker det også.

Tror standarden er bedre på Voll enn Moholt, men jeg aner egentlig ikke..

Lenke til kommentar
Fikk akkurat vite at jeg kommer inn på NTNU i dag.

Hvordan fikk du vite det?

SMS og e-post :thumbup:

Jeg har søkt direkte til NTNU (skal begynne på to årig mastergrad). Det er lokalt opptak og de har derfor ikke de samme fristene som samordna opptak.

Lenke til kommentar
Pris og avstand til skolen gjør at jeg heller litt mot Moholt, men jeg hadde håpet at noen kunne som kanskje har erfaringer fra en eller begge kunne gitt meg litt veiledning. Har lest alle innleggene som er skrevet på denne tråden og det virker som Voll er bra saker det også.

Forskjellen i avstand er ikke stor. Det er snakk om 5 minutter gange, 2-3 minutter på sykkel og 1 minutt med buss.

Lenke til kommentar
Forskjellen i avstand er ikke stor. Det er snakk om 5 minutter gange, 2-3 minutter på sykkel og 1 minutt med buss.

Ok.

Jeg sliter litt med valget. Får prøve å få tak i SiT i morgen og forhøre meg litt om hybelen der. Har vært på Fantoft Studentby (Bergens største studentby eid og drevet av SiB), den er i elendig forfatning og jeg kunne aldri tenkt å sovet ett minutt i noen av de bygningene. Hvis standarden på SiT sine hybler er lik så betaler jeg lett de 900kr i måneden som det koster med på Voll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...