Bruun Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Gjelder det hele NTNU's nettverk? Altså alt fra folka på Moholt studentby til de med seedbox på Gløs? Lenke til kommentar
jurg Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Gjelder det hele NTNU's nettverk? Altså alt fra folka på Moholt studentby til de med seedbox på Gløs? Trafikken telles med en gang den er innom moholt-gw. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Var det på søndag en kar ikledd kappe som bygde en snømann utenfor C, for så å hogge den opp med et sverd? Har hørt dette fra 2 stk. nå - hadde vært greit om internettet kunne gi meg et endelig svar. Lenke til kommentar
EvileyeS Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Var det på søndag en kar ikledd kappe som bygde en snømann utenfor C, for så å hogge den opp med et sverd? Har hørt dette fra 2 stk. nå - hadde vært greit om internettet kunne gi meg et endelig svar. Det stemmer ja. Kjenner fyren. Artig kar. Han etterspør forøvrig bildet som noen tok av han. Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen av dere som har ranet Shell? Lenke til kommentar
The zero Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nope, ingen kjennskap til det, men var på vei hjem fra Dragvoll på det aktuelle tidspunktet... Lenke til kommentar
EvileyeS Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen av dere som har ranet Shell? Do'h... Også jeg som hadde tenkt å proviantere litt for videre oppgaveskriving... Jeg synes raneren burde funnet seg et annet sted å få penger fra... Lenke til kommentar
The zero Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du er ikke den eneste, jeg skulle kjøpe namnam, for jeg er litt godtesjuk Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jaja, nå har folk begynt å rane bensinstasjoner når studielånet ikke strekker til. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Er shell blitt rana?? :O Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bodde selv på Voll i 06/07, men må si at leiekontraktene de opererer med er litt tvilsomme. Man skriver kontrakt for ett år av gangen, slik at de er sikret leieinntekter i sommermånedene. Det er altså ingen vanlig oppsigelsestid på 1 eller 3 mnd., som er det vanlige. I Husleieloven §9-3 står følgende: "Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år." Det er nettopp dette Voll Studentby gjør, noe som jeg anslår at de tjener 3,2 mill. på, hver sommer. (Forutsatt at ingen har behov for å bo der om sommeren, samt at sommerferien er på 2 mnd.). Jeg flytta fra Voll i april, men måtte fortsatt betale leie ut april, mai, juni og juli, som tilsvarer over 10 000. Dette er én av grunnene til at jeg ikke vil anbefale å bo der Det punktet i en slik kontrakt blir automatisk ugyldiggjort pga. loven som du selv refererer til. Dvs. at det uansett er 3 mnd. oppsigelsestid som gjelder. Unntaket fra 3 års minimum er hvis utleier bor i boligen selv mens han leier ut deler av den. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Det at leiekontrakten er for ett år gjør også at de kan øke husleia mer enn en indeksregulering av leia ville gjort. :/ Ang. kappemannen, har han en litt sær helgehobby, eller er han middelaldermann på heltid? Kul fyr. Overhørte han engang si "pokker, skulle tatt på meg kappa" en kald kveld. Endret 20. november 2008 av Lungemannen Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen som vet hvor mye leia økte i år? Lenke til kommentar
The zero Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Fra 3375 til 2525 på enkelthybler... om jeg ikke husker feil... Lenke til kommentar
Faraday Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bodde selv på Voll i 06/07, men må si at leiekontraktene de opererer med er litt tvilsomme. Man skriver kontrakt for ett år av gangen, slik at de er sikret leieinntekter i sommermånedene. Det er altså ingen vanlig oppsigelsestid på 1 eller 3 mnd., som er det vanlige. I Husleieloven §9-3 står følgende: "Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år." Det er nettopp dette Voll Studentby gjør, noe som jeg anslår at de tjener 3,2 mill. på, hver sommer. (Forutsatt at ingen har behov for å bo der om sommeren, samt at sommerferien er på 2 mnd.). Jeg flytta fra Voll i april, men måtte fortsatt betale leie ut april, mai, juni og juli, som tilsvarer over 10 000. Dette er én av grunnene til at jeg ikke vil anbefale å bo der Det punktet i en slik kontrakt blir automatisk ugyldiggjort pga. loven som du selv refererer til. Dvs. at det uansett er 3 mnd. oppsigelsestid som gjelder. Unntaket fra 3 års minimum er hvis utleier bor i boligen selv mens han leier ut deler av den. Tror Voll har fått unntak fra §9-3 i husleieloven fordi de har søkt om og fått godkjent status som studentboliger (har dette fra en annen kilde som hadde satt seg ganske godt inn i denne loven i løpet av hans tid på Voll). Angående oppsigelsestid sier §9-6 følgende: Oppsigelsesfrist Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned. For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod. For leieavtale om lokale der leien er avtalt pr. dag, skal oppsigelsesfristen være én dag. Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale. For meg ser det ut som om man kan si fra seg denne retten. Er vel dette man gjør på Voll? Var like sur som dere da jeg bodde der angående oppsigelsestid og liknende, men ikke tvil om at det er lurt rent økonomisk. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 koffør e det en buss utenfor r blokka på veien?? Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bussjåføren ble ranet og knivstukket. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Tuller du? Isåfall ikke tull med sånt. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Raneren er tatt! (altså han som ranet shell..) Endret 21. november 2008 av Dune1982 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå