Eirik321 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei! Har nå kjøpt meg ny pc, og har satt den sammen. Alt gikk greit, helt til jeg kom et lite stykke ut i installasjonen av Vista. Da får jeg feilmeldingen: "Unknown CPU detected, updating BIOS is required to unleash its full power. Press F1 to resume". Trykket F1 en gang, og den fortsatte. Men etter en liten stund kom den samme feilmeldingen opp igjen,og da var det ingenting som gikk. Det jeg lurer på er hva jeg må gjøre for å få dataen til å funke? Er helt ny på dette området, så en god forklaring hadde jeg satt stor pris på. Delene jeg har er: Hovedkort: Asus P5K3 Deluxe CPU: Intel Core 2 DUO E8400 Minne: Corsair TWIN3X Takker for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Kanskje du må oppdatere bios for at den skal ta 45nm cpu? Nyeste ligger på hjemmesiden til ASUS Endret 7. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Eirik321 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Ja, er nok det jeg må gjøre. Men hvordan gjør jeg det? Har ikke fått lagt inn operativsystemet, hvordan skal jeg da få lagt inn en oppdatering på biosen? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) EDIT: asus har noe eget ja. ASUS EZFlash utility i biosen BIOS, start opp og trykk DEL og bla deg frem med biosuppdaten kobblet til pcen. Endret 7. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Eirik321 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Ok, takk. Så det eneste jeg trenger å gjøre er å laste ned denne oppdateringen, sette den i pcen, boote og installere? Lenke til kommentar
Elnacho Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nei. Legg den nye BIOS'en på en USB Stick. Boot inn i bios, gå til Asus EZ-Flash. Velg den nye biosen, og flash. Lenke til kommentar
Eirik321 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Ok, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå