Gå til innhold

Amobil.no: Feil i "TEST: Tomtom Go..."


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har korrespondert med hitokiri, så det jeg gjør er rett.

 

Vi er klar over både tråden og aktiviteten. Kjempeflott at det påpekes inkonsekvente skrivemåter, slik at vi kan forbedre dette underveis.

 

Hvor skal jeg poste rettelser av artikeler?

I kommentartråden for artikkelen?

I en ny tråd for hver artikkel i Tilbakemeldinger?

Eller en ny post i Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten, som ingen fra redaksjonen sjekker og gir tilbakemelding på?

 

Du må gjerne lage en tråd om det i "tilbakemeldinger til Amobil".

Lenke til kommentar
Jeg har korrespondert med hitokiri, så det jeg gjør er rett.

 

Vi er klar over både tråden og aktiviteten. Kjempeflott at det påpekes inkonsekvente skrivemåter, slik at vi kan forbedre dette underveis.

 

Hvor skal jeg poste rettelser av artikeler?

I kommentartråden for artikkelen?

I en ny tråd for hver artikkel i Tilbakemeldinger?

Eller en ny post i Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten, som ingen fra redaksjonen sjekker og gir tilbakemelding på?

 

Du må gjerne lage en tråd om det i "tilbakemeldinger til Amobil".

 

Lag en egen tråd for alle feil da...

Lenke til kommentar

Hei,

Samme hvor tråden ligger og hvor mange tråder det er. Vi skal vel alltids klare å følge med :)

 

Det vi har sagt er vel at vi skal skrive alle produsent- og produktnavn etter så like retningslinjer som mulig, slik at ikke produsentene skal markedsføre seg og stemple "logoer" i våre redaksjonelle tester. Hvordan vi designmessig løser det å utheve ordet "test" har ikke noe med dette å gjøre. Vi har alltid skrevet TEST med store bokstaver for å utheve dette på forsiden og i tittelen, noe vi mener gir en bedre oversikt. Hvorfor artikkelforfatterens navn står i store bokstaver er jeg usikker på, men det er nok også en designmessig årsak bak det.

 

At vi skriver TEST gjør at ordet utheves og legges merke til, noe vi ser fordelen i. Vi ser imidlertid ikke fordelene i å la produsentene fortelle oss hvordan vi skal skrive produktnavn for at leserne best mulig skal legge merke til navnet. Litt mer om dette:

 

 

Redaksjonell omtale av et produkt kan ikke regnes som reklame for et produkt, selv om det har reklameverdi for produsenten. At vi skriver om kommersielle produkter er ikke det samme som at vi driver markedsføring. Vi får ikke betalt av produsentene, og vi velger selv hva vi skriver om og hva vi mener om produktene.

 

Når vi setter inn ord som iPod, nVIDIA, RAZR² eller XBOX, så tillater vi langt på vei at kommersielle aktører får sette sine logoer inn i våre redaksjonelle, uavhengige og frie artikler.

 

Når vi vet at produktnavn som de nevnt over er nøye tenkt ut av markedsavdelingene hos de respektive produsentene, er de i våre øyne å regne som logoer. En logo er på mange måter en reklame for et produkte eller en produsent, og dermed noe vi ikke ønsker å ha i våre redaksjonelle tekster.

Lenke til kommentar

Ja, glemte å svare angående prisguiden. Her har alle produkter navn i henhold til hvordan produsentene skriver produktnavnet. Det vil si at det både står iPod og TomTom. Dette er enkelt og greit fordi det er en produktguide, og ikke en redaksjonell tekst, noe som er en viktig forskjell. Vår nye navnepolitikk vil kun omfatte redaksjonelle tekster.

Lenke til kommentar
Ja, glemte å svare angående prisguiden. Her har alle produkter navn i henhold til hvordan produsentene skriver produktnavnet. Det vil si at det både står iPod og TomTom. Dette er enkelt og greit fordi det er en produktguide, og ikke en redaksjonell tekst, noe som er en viktig forskjell. Vår nye navnepolitikk vil kun omfatte redaksjonelle tekster.

p_edit.gif;)

 

Jeg vet at det skrives på vanlig måte i prisguiden, men det var skrevet Tomtom i prisguiden, og det skulle skrives TomTom.

 

 

Det at dere skriver navn og test, anmeldelse med store bokstaver er da vel feil i norsk språk. Når man ikke skal skrive produktnavn med andre enn vanlige norske bokstaver. Siden begge deler er "oppsiktsvekkende" i mangel av et bedre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...