Gå til innhold

Ny stue pc, har jeg gjort de riktige valgene?

Anbefalte innlegg

Hvordan ser dette ut? Er det noe jeg mangler, noen andre deler jeg burde ha valgt?

Jeg spekulerer i om det også skulle vært valgt en cpu vifte til dette oppsettet, ettersom at dette skal stå på stuen og jeg ikke ønsker at den skal lage mye støy.

Asus P5K

Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)

Intel Core 2 Duo E7200

PowerColor Radeon HD 3870 512 MB SCS3

Thermaltake DH101 VF7001BNS

link til handlelisten

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74730

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gå definitivt for en skikkelig cpuvifte. Har bortimot det samme oppsettet som du legger fram her, og brukte kjøleren som fulgte med inntil den begynte å lage en ekstremt irriterende høyfrekvent lyd. Bytta til denne, satt den på laveste hastighet, og maskinen er stillere (lydløs!) og kjøligere enn noen gang. Kjøleribba er rimelig stor, så det KAN hende at den ikke passer hvis du har et veldig trangt kabinett. Sklei akkurat inn i lian li-miditoweret her.

Endret av hikai
Lenke til kommentar

Jeg kjører min E8400 med kun kjøleribbe uten CPU-vifte. Ser ut som om det kan gå bra her også siden det er kabinettvifter som drar unna luft ved CPU. Kjøleren er relativt lav, men du må nesten dobbeltsjekke om den vil passe i kabinettet.

Scythe Ninja Mini

Jeg har i alle fall hatt en dønn stabil PC selv da varmen sto på som verst i slutten av mai. Topper ut på 52-53 grader ved 100% load på begge kjernene.

Lenke til kommentar
Kjøp 8800GT! Yter hakket bedre og er hakket billigere en HD3870, selv om du kanskje er AMD fan anbefaler jeg deg å trosse det å gå for nVidia i ditt tilfelle. Ytelsesforskjellen er ganske stor

AMD/ATi skal være et bedre valg enn nVidia til HTPC bruk. Bedre bilde på film og media, mens nVidia har bedre ytelse på spill, noe som trolig ikke er spesielt aktuelt her... Men ville nok også prøvd å ventet på et 4850.

Lenke til kommentar
Kjøp 8800GT! Yter hakket bedre og er hakket billigere en HD3870, selv om du kanskje er AMD fan anbefaler jeg deg å trosse det å gå for nVidia i ditt tilfelle. Ytelsesforskjellen er ganske stor

AMD/ATi skal være et bedre valg enn nVidia til HTPC bruk. Bedre bilde på film og media, mens nVidia har bedre ytelse på spill, noe som trolig ikke er spesielt aktuelt her... Men ville nok også prøvd å ventet på et 4850.

Det har du helt rett i, nvidia er bedre i spill, og ATI er bedre i media;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...