vargaz Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hvordan ser dette ut? Er det noe jeg mangler, noen andre deler jeg burde ha valgt? Jeg spekulerer i om det også skulle vært valgt en cpu vifte til dette oppsettet, ettersom at dette skal stå på stuen og jeg ikke ønsker at den skal lage mye støy. Asus P5K Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024) Intel Core 2 Duo E7200 PowerColor Radeon HD 3870 512 MB SCS3 Thermaltake DH101 VF7001BNS link til handlelisten https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74730 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Ingen som hadde noen forslag/kommentarer? Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ser greit ut dette;) Har bestilt P5K Premium og E7200 har du bestilt enda? kan gi litt info og tilbakemeldinger om prosessoren om det hadde vært til hjelp;) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Nei, maskinen er ikke bestillt ennå.. blir vel bestilling av den når skattepengene kommer.. Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Men obs, obs... PC i stue bråker mye. Kjøpte 10m hdmi-kabel og satte driten i skapet. Hører nå ikke en lyd fra den og som bonus er jakkene behagelig varme før bruk... Har Logitech Dinovo Edge tastatur og Logitech MX1000 mus. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kjøp 8800GT! Yter hakket bedre og er hakket billigere en HD3870, selv om du kanskje er AMD fan anbefaler jeg deg å trosse det å gå for nVidia i ditt tilfelle. Ytelsesforskjellen er ganske stor Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ville uten tvil ha valgt ati 4850 skjermkort.Noen få kroner mer enn 3870 med ca dobbel ytelse.Med ati får en også både lyd og bilde over hdmi kabelen i motsetning til nvidia kort. Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Gå definitivt for en skikkelig cpuvifte. Har bortimot det samme oppsettet som du legger fram her, og brukte kjøleren som fulgte med inntil den begynte å lage en ekstremt irriterende høyfrekvent lyd. Bytta til denne, satt den på laveste hastighet, og maskinen er stillere (lydløs!) og kjøligere enn noen gang. Kjøleribba er rimelig stor, så det KAN hende at den ikke passer hvis du har et veldig trangt kabinett. Sklei akkurat inn i lian li-miditoweret her. Endret 24. juni 2008 av hikai Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg kjører min E8400 med kun kjøleribbe uten CPU-vifte. Ser ut som om det kan gå bra her også siden det er kabinettvifter som drar unna luft ved CPU. Kjøleren er relativt lav, men du må nesten dobbeltsjekke om den vil passe i kabinettet. Scythe Ninja Mini Jeg har i alle fall hatt en dønn stabil PC selv da varmen sto på som verst i slutten av mai. Topper ut på 52-53 grader ved 100% load på begge kjernene. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kjøp 8800GT! Yter hakket bedre og er hakket billigere en HD3870, selv om du kanskje er AMD fan anbefaler jeg deg å trosse det å gå for nVidia i ditt tilfelle. Ytelsesforskjellen er ganske stor AMD/ATi skal være et bedre valg enn nVidia til HTPC bruk. Bedre bilde på film og media, mens nVidia har bedre ytelse på spill, noe som trolig ikke er spesielt aktuelt her... Men ville nok også prøvd å ventet på et 4850. Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kjøp 8800GT! Yter hakket bedre og er hakket billigere en HD3870, selv om du kanskje er AMD fan anbefaler jeg deg å trosse det å gå for nVidia i ditt tilfelle. Ytelsesforskjellen er ganske stor AMD/ATi skal være et bedre valg enn nVidia til HTPC bruk. Bedre bilde på film og media, mens nVidia har bedre ytelse på spill, noe som trolig ikke er spesielt aktuelt her... Men ville nok også prøvd å ventet på et 4850. Det har du helt rett i, nvidia er bedre i spill, og ATI er bedre i media;) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nå er det vel ikke så mange nvidia kort som er bedre enn 4850 kortet i spill.Da må en ut med grovt mye penger får å få samme ytelse med nvidiakort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå