PantZman Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei! Hvordan får jeg skifta G: disken min til å bli E:? slik det står nå: C: 10GB og D: 110GB - 120 GB WD nr.1 (nye disken) E: CDROM - DVD spillern F: CDRW - Plextor brennern G: 120GB - 120 GB WD nr.2 (den som stod i fra før) jeg vil ha det slik: C: 10GB og D: 110GB - 120 GB WD nr.1 E: 120GB - 120 GB WD nr.2 F: CDROM - DVD spillern G: CDRW - Plextor Brennern 120 WD nr.1 er Primary Master 120 WD nr.2 er Primary Slave DVD spillern er Secondary Master Plextor brennern er Secondary Slave. Vet ikke om det har noe å si, men det var slik med den gammle 60GB disken som stod i før. Edit: kjører Win2k Pro Lenke til kommentar
tKila Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Gå inn på Administativ Tools i kontrollpanelet, velg computer management og disktools (eller noe slikt). der kan du se hvilke disker som er hva og du kan stokke på bokstaver omtrent slik du vil. Tips: Jeg liker alltid å ha cd og cdbrenner og dvd spiller helt i slutten av rekka: feks Z: da slipper du problemer med at ting flytter seg når du napper ut disse.... Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Gå inn på Control panel>Administrative Tools>Computer Management. Deretter Storage>Disk Management. Så høyreklikker du på disken du vil forandre på og trykker [Change Drive Letter and Paths] Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 takker og bukker! ser ut som det virker. Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har gjort som du å skiftet drive letter på ene disken min fra I til G. En ting jeg lurer på. Jeg har fått ett ikon i eksplorer ved siden av den disken som skifta bokstav. Isteden for det firkanta "disk" ikonet hvis dere skjønner hva jeg mener , er det ett bilde av noe som ligner på en sau! med en ring rundt! Disken funker som den skal den men jeg irriterer meg over å ikke skjønne hva det ikonet gjør der og hvorfor det dukker opp. Skjedde ingenting da jeg flytta om bokstavene på brennerdvdrom. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Sau ?? Du har ikke vert å delt drevet/disken da og ikonet har fått en håndflate under ?? Jeg bare gjetter litt jeg .. Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 he he vel hvis noen vil se dette ikonet mitt så er det bare å si fra så skal jeg sende ett bilde via mail. går jo ikke å laste opp bilder fra pcn her så... tro meg , jeg var like overrasket som dere da jeg så det. merkelig hvis microsoft har tenkt å bruke dette symbolet til å indikere noe! BÆÆÆ Lenke til kommentar
Term Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 jo send det til meg. Er utrolig nyskjerrig på hva det er. Mailen står i profilen... [email protected] Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Med en gang jeg hørte beskrivelsen tenkte jeg CloneCD programmet. Du har vel lagd et par-tre virtuelle CDROMmer med dette programmet tipper jeg Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg har programmet men det har aldri laget noe slikt før... pluss jeg har bare laget den standard første virtuelle disken. Hardisken skal vel ikke skifte ikon fordi jeg lager en virtuell cdrom? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg har gjort som du å skiftet drive letter på ene disken min fra I til G. En ting jeg lurer på. Jeg har fått ett ikon i eksplorer ved siden av den disken som skifta bokstav. Isteden for det firkanta "disk" ikonet hvis dere skjønner hva jeg mener , er det ett bilde av noe som ligner på en sau! med en ring rundt! Disken funker som den skal den men jeg irriterer meg over å ikke skjønne hva det ikonet gjør der og hvorfor det dukker opp. Skjedde ingenting da jeg flytta om bokstavene på brennerdvdrom. hehe....gjett om jeg også lurte noe sinnsykt på den sauen første gang jeg så den Det er clonecd som har lagt inn en virtuell cd. Mener at jeg mått inn på hjelpefilen får å vite hvordan man fjernet den. Kunne godt tenkt å sett mitt eget ansiktsuttrykk da det var bilde av en sau under Brenneren i explorer. Lenke til kommentar
Term Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 LOL den sauen der var jo bare for komisk. Selv om jeg har cloneCD, og fiklet en del med det, så har jeg aldri fått opp det der. Nå må jeg jo bare prøve mer Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Vel..som vist så er ikke sauen forbundet med en virtuell drive men den ene harddisken min(MEDIA). jeg gikk inn på clone cd virtual drive og tok bort haken der det sto virtual sheep eller noe... men sauen ved harddisken min er der like fullt! Om du fant noe mer i den hjelpefilen vil jeg gjerne vite det for jeg fant ingenting utenom det jeg nettopp har sagt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå