Tror Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Da prøver jeg meg på et nytt bilde her på BK. Det er ikke teknisk perfekt, men jeg syntes det kler bildet. Jeg liker den melakolske følelsen, og at gutten famler seg noe ut i fra mørket, og går opp trappen for å møte livet. Hvordan opplever dere bildet? Er det jeg som liker bildet fordi det er jeg som har tatt det, eller er det et bilde som er appellerende til flere enn meg? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Et enkelt, men bra bilde. Men jeg blir litt nysgjerrig her. Hva er det som gjør at du opplever det som melankolsk? EDIT: Skrivefeil Endret 6. juni 2008 av fototim Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Liker det godt, spesielt den sterke kontrasten mellom den sorte skyggen mellom trappen og den hvite veggen. Det er noe jeg ikke får satt fingeren på, men jeg liker det! Fin bruk av lukketid. Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Bildet var litt for uskarpt. Bruken av litt lengre lukkertid og fokus mener jeg har negativ effekt på bildet. For meg er det formene og fargene, striper og sirkel, svart og hvitt, som gjorde bildet verdt å se nærmere på, og det er et godt motiv, men litt feil utførelse, for min del. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 enig med cookiebird.. her virker barnet som "spøkelse" og trappen som hovedmotiv.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Litt enig i forskjellige folk her. Jeg liker kontrasten veldig godt, samtidig syns jeg også at utførelsen ikke var helt i boks. Ikke dette med lukkertid egentlig, for gjøre ikke meg noe at det synes at barnet er i bevegelse, men mer dette med fokuset. Lenke til kommentar
Tror Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk for tilbakemeldinger! Det er melankolsk for meg fordi det "uperfekte" bildet gir meg assosiasjoner om en fortid, om et liv som skulle begynne, men som nå er ferdig (Ikke at det har noe med virkeligheten å gjøre). jeg tenker også at bildet forteller en historie om livet, der sort/hvitt er med på å gjøre det melankolsk. Jeg skal ikke forsvare at jeg brukte begrepet riktig - det var nok litt lite gjennomtenkt - men det var en tanke som slo meg når jeg la ut bildet, og disse faktorene forklarer hvorfor jeg brukte det begrepet. Jeg er ganske fersk når det gjelder fotografering, så hva mener dere burde vært i hovedfokus? Burde jeg brukt en annen blenderåpning for eksempel? Den er 2,8 på dette bildet, og det er nok ikke skarpeste blenderåpningen på Tamron-objektivet mitt. Jeg må innrømme at jeg liker at fokuset ikke sitter. Det er med på å gi bildet en litt spesiell stemning, der jeg blir sittende å se på ulike elementer i bildet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hei igjen. Grunne til at spurte om hvorfor du brukte ordet melankolsk var at jeg opplever dette som et bilde som er åpent for mange tolkinger. Ikke at jeg ikke ser den melankolien du snakker om, men man kan like gjerne tolke det som sinne eller kanskje noe helt annet. Ikke at det er noe galt. Jeg bare opplever det som sagt som åpent. Nettopp det setter jeg pris på. Det at jeg kan dikte den historien jeg selv vil. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Tim, jeg tror jeg ser melankolien i komposisjonen? Kanskje. Men igjen så forsvinner den litt av bevegelsen og dynamikken du får av lukkertid bruken. Kan nok tolkes på mange måter.. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå