Gå til innhold

Canon DM-MVX2i vs Sony DCR-PC120

Anbefalte innlegg

Jeg problem med å bestemme meg for hvilke videokamera jeg skal velge. Valget står nå mellom Canon MVX2i og Sony DCR-PC120. Kamera skal brukes til familiebegivenheter, ferie og fritid, ikke amatørfilm. Jeg har vudert vekt/ størrelse, baterikapasitet og brukervenlighet.

Jeg heller litt mot Canon pga min erfaring med mitt Canon IXUS V3 stillbildekamera. Men min gode erfaring med dette bør kanskje ikke tillegges stor vekt.

Kan noen hjelpe meg med sine meninger. Kom gjerne med egne erfaringer.

Venter spent. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt Canons MVX2i i et par måneder og er utrolig godt fornøyd. Det stod i utgangspunktet mellom dette kameraet og Sonys PC120 i mitt tilfelle også, men det som til syvende og sist gjorde at jeg valge Canon var:

Optisk bildestabilisator og at Canons kamera rett og slett sitter mye bedre i hånden. Dessuten er det rimeligere. Alle forhandlere av digitale videokameraer som jeg var i kontakt med var av samme oppfatning.

Lykke til!! :woot:

Stig

Lenke til kommentar

Jeg har hatt DCR PC 115 og nå DCR PC120 og er meget godt fornøyd med disse kameraene - Husk at PC120 oså har bildstabilisator.

Jeg har sett litt på Canon også - men har vel kommet frem til at SONY`s innfesting for ekstralinser ++ kanskje er noe bedre.

Kun positive erfaringer med SONY :) - Løp å kjøp !

Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å opplyse at det er en betydelig forskjell på Sonys digitale bildestabilisator av typen "super steady shot" og Canons optiske bildestabilisator. Denne typen bildestabilisator ble utviklet av Canon og finnes i dag kun på modeller som befinner seg i høyere prisklasser.

:oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...