Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Idiotisk respons på bilannonser

Anbefalte innlegg

Kan være slitsomt å ha bil til salgs på finn.no, det er mye rart som tar kontakt. Eksempel:

"kan du kjøre til oslo og kan hjelpe med finansering" (jeg er privatperson bosatt i Bergen)

>>"Nei, men du kan gå i banken, ta opp lån og ta toget til bergen."

"nei men hvis det er noe feil i bilen så bare si ifra fordi jeg kjøper bil førstegang jeg kan gi deg pengene kontant hvis kan du komme i solo eller jeg bor i lørenskog bare ring meg 9......"

Kom med deres historier!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tulling:"Jeg gir deg 50.000,- kompis"

Selger:"Jeg har et bud på 75.000,-, så bud under det er ikke interessant".

Tulling:"Jeg kan gi deg 50.000,- siste pris".

Selger:"Jeg har høyeste bud nå på 75.000,-. Om du skal by må du by høyere enn det".

Tulling:"Ok, ring meg så kjøper jeg den for 50.000,-".

Samtale slutt.

Lenke til kommentar

En gjeng hadde lagt ut bilen min på finn til spottpris før eg skulle gifte meg...

Da ringte det ikke få med dårlig norsk tale (les utlendinger) som bare ikke kunne skjønne at det var en spøk..

Do selle primera? femten tosen! Jai kjope!!!!

Hæ? Neida, skal ikke selge eg...

søtten tosen da???

Tror det er noe feil her, (så heiv eg meg inn på finn og søkte... der låg bilen.... Begynte å le

Rasist????? jai kjope nå! tjoetosen!!!!

Da la eg på! ;)

Var en sinnsykt vellyket spøk! Eg ble passe lei av å si nei... ;)

Lenke til kommentar

Jeg blir så lei av folk som ikke klarer å sjekke ut ting på forhånd før de ringer. F.eks da jeg prøvde å bli kvitt endel deler jeg hadde liggende. Alt ble lagt ut til symbolske priser (girkasser 200kr osv). Så ringer det folk fra andre siden av landet og spør om jeg kan sjekke hva det koster å frakte girkassa, hvor lenge jeg kan garantere at den varer, hva de skal gjøre for å bytte den, hvor langt den har gått osv osv. HALLO!!! Det er ei girkasse til 200kr som funka sist jeg brukte den... Enten får de bla opp 200 uten å spørre høl i huet på meg eller så kaster jeg den.

Har også fått endel telefoner fra våre nye landsmenn der de spør om ting som allerede er godt omtalt i annonseteksten, eller bare prøver å prute før de i det hele tatt har sett og prøvd bilen

Lenke til kommentar
Tulling:"Jeg gir deg 50.000,- kompis"

Selger:"Jeg har et bud på 75.000,-, så bud under det er ikke interessant".

Tulling:"Jeg kan gi deg 50.000,- siste pris".

Selger:"Jeg har høyeste bud nå på 75.000,-. Om du skal by må du by høyere enn det".

Tulling:"Ok, ring meg så kjøper jeg den for 50.000,-".

Samtale slutt.

Tulling og tulling, han bøy 50000,- og det er vel greit. Du kunne jo dra en bløff eller budgiver med 75000,-kunne jo vise

seg og være en pengelens pratmaker. Det og ring og gi ett skambud er jo en strategi som kan gi endel gode handler.

Lenke til kommentar

At folk ikke alltid er helt på nett stemmer bra... jobbet på ett transport firma og satt på sentralbordet under ferieavvikling. "Velkommen til ##### transport" - hei driver dere med transport kommer det i andre enden...

Lenke til kommentar

Har et par...

Da det var en som prøvekjøre Preluden jeg skulle selge, etter turen sa han "Ja, da kjører jeg bilen inn til Oslo og har den over helgen så ser jeg om jeg kjøper den". Han var i ferd med å stikka av med bilen min. Ble jævlig forbanna på han. Tok det som en selvfølge å "låne" bilen min over helgen? Forbanna idiot.

Skambud er også morsomt å få. Eller bare ikke. Samme bil lå ute til 45000,- Strøken 1990 Prelude, så får jeg melding "Jeg byr 12000 så kommer jeg og henter den nå". Fyren ble forbanna da jeg sa det ikke var aktuelt, for han hadde begynt å kjøre allerede.

Var også en annen som spurte om å bytte bil med meg da jeg skulle selge Audien. "Hei, bytter du Audien mot Opel Omega?" Var meldinga jeg fikk. Et slitent vrak som hadde gått trehundretusen. Jeg sa at han skulle sende meg bilde av bilen sin så kanskje det kunne ordnes. Bare for å sjekke hva som skjedde. Jeg fikk et helt sort bilde med noe som tydeligvis var en bil i mørket med frontlyktene på. Det var alt man så. Så absolutt ingenting av selve bilen.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Fyren ble forbanna da jeg sa det ikke var aktuelt, for han hadde begynt å kjøre allerede.

Så det er derfor så mange annonser står som solgt samme dagen som de er lagt ut. Noen sitter kontinuerlig på FINN.no med autovarsling +++ og kjører før de ringer...... :D

..

Lenke til kommentar

I fjor sommer kjøpte jeg en ford mondeo stasjonsvogn. Fikk kjøpt den billig av noen naboer, og gav en kamerat 500 spenn for å polere den. Deretter la jeg den ut på finn. Akkurat det tekniske aspektet tok jeg meg ikke tid til å tenke på - for jeg la den ut på finn.no i håp om at jeg skulle få slogt den før den måtte eu-kontrolleres.

La den ut til 25, og fikk svar innen to dager.

Joda, en kar fra Østfold så sjansen til å gjøre et kupp; og var villig til å betale 19 for den - over telefon. Bor i Horten, og hentet ham på kaia - og i bilen gikk praten i hvor mange mondeoer han hadde solgt for blodpris det siste året. Som han sa selv: "Jæ fikse, sæljer og sitter igjen med lomma'n fulle sjæl". Det var ikke måte på hvor mange småbarnsfamilier han hadde lurt, og hvor mye penger han hadde tjent.

Innen en time var bilen solgt, og han dro igjen. Han begynte å ringe samme kvelden, og han KREVDRE pengene sine tilbake - for det var jo et slitt dekk på bilen, manglende service-bok og usikkerhet om når registerreima var bytta sist. Jeg prøvde å forklare at han hadde kjøpt en bil til under 20.000, og at den skriftlige avtalen sa klart at "bilen selges som den står".

Fikk et par mailer av ham i etterkant, blandt annet hvor han prøvde å kreve inn 10.000 kroner til to nye fjærer. Ikke dempere - bare fjærer. Og, han skulle plutselig ha bilen på verksted for å gjøre det.

Det skal sies at jeg ikke hadde solgt den bilen til en fattig familiefar. Men, jeg er glad for at rett man fikk rett bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...